@article { author = {اکبری, محسن and هوشمند چایجانی, میلاد and بشارتی کلایه, فهیمه}, title = {}, journal = {University Textbooks; Research and Writting}, volume = {17}, number = {30}, pages = {109-131}, year = {2013}, publisher = {Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT}, issn = {2676-7503}, eissn = {2676-7511}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تأثیر محتوای دروس تخصصی بر گرایش کارآفرینی دیجیتال دانشجویان}, abstract_fa = {با گسترش اینترنت و نفوذ آن در تمامی ابعاد زندگی انسان، بسیاری از افراد تحصیل‌کرده، کارآفرینی در محیط آنلاین (کارآفرینی دیجیتال) را به‌منزله فرصتی منحصر به فرد تلقی کرده‌اند. از طرف دیگر تعدد دانشگاه‌ها و به سبب آن تعدد دانشجویان موجب شده است تا منابع عظیم انسانی با محوریت دانش در اختیار این‌گونه سازمان‌های آموزشی قرار گیرد. سیاست‌گذاران آموزش عالی در کشورهای مختلف با ایجاد تغییرات در محتوای دروس تخصصی و نگرش اساتید، از این دو فرصت برای توسعه اقتصادی و اجتماعی خود بهره‌گیری کرده‌اند. لذا در پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر محتوای درسی کارآفرینانه و نگرش اساتید به کارآفرینی بر ویژگی‌های کارآفرینانه و گرایش به کارآفرینی دیجیتال در میان دانشجویان، از طریق پرسش‌نامه، نمونه‌ای مشتمل بر 387 نفر دانشجوی مقاطع و رشته‌های مختلف دانشگاه گیلان با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار smart PLS 2 مورد آزمون قرار گرفته‌اند. بر این اساس نتایج به‌دست‌آمده از پژوهش حاضر حاکی از آن است که محتوای دروس تخصصی آموزش داده‌شده به همراه نوع نگرش اساتید به مقوله دیجیتالی شدن فضای کسب‌وکار بر روی پرورش ویژگی‌های کارآفرینانه دانشجو تأثیر می‌گذارد. همچنین اثر ویژگی‌های کارآفرینانه دانشجویان بر روی گرایش آنان به کارآفرینی دیجیتال مورد تأیید قرار گرفته است.}, keywords_fa = {محتوای کارآفرینی,آموزش کارآفرینی,محتوای درسی,گرایش کارآفرینی دیجیتال,ویژگی‌های کارآفرینانه}, url = {https://jut.samt.ac.ir/article_13865.html}, eprint = {https://jut.samt.ac.ir/article_13865_a3460ecc2a3e1f3a2988a916d4706649.pdf} }