%0 Journal Article %T تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش و انگیزش دینی دانشجویان(مطالعة موردی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) %J پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی %I سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها %Z 2676-7503 %A حسینی کریمی, سیدباقر %A ضابطپور, غلامرضا %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 24 %N 47 %P 255-280 %! تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش و انگیزش دینی دانشجویان(مطالعة موردی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) %K نگرش %K انگیزش %K دروس معارف اسلامی %K عملکرد استادان %R 10.30487/rwab.2021.129236.1401 %X هدف پژوهش حاضر، تقویت فرایند علمی سیاست‌گذاری و تصویرپردازی دروس معارف اسلامی در چشم‌انداز آینده است؛ بدین سان که با بررسی نگرش و انگیزة دانشجویان به دروس معارف اسلامی، مشخص می‌شود به چه میزان در تعالی‌بخشی به باورهای اعتقادی و بینش سیاسی دانشجویان توفیق حاصل شده است و برای ارتقای محتوا و عملکرد آن چه تغییراتی باید صورت گیرد؟ روش پژوهش، توصیفی ـ پیمایشی و رویکرد آن نیز کاربردی است. از میان دانشجویان کارشناسی ورودی 1395 و ماقبل آن‌که 1900 نفر بودند، براساس حجم نمونة کوکران 319 دانشجو به روش نمونه‌گیری تصادفی، به عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامة محقق‌ساخته بود و داده‌های حاصل تحلیل شدند. طبق نتایج راهکارهایی مانند شناور بودن متون دروس معارف، متناسب بودن دروس معارف با رشتة تحصیلی، کیفیت‌بخشی برنامة درسی، بازنگری و به‌روز کردن محتوا و استفاده از استادان باتجربه و جذب هیئت علمی برای کاربردی کردن محتوای دروس معارف اسلامی ضروری است. %U https://jut.samt.ac.ir/article_242948_48df47437d658a89af46f81b992c2bcd.pdf