TY - JOUR ID - 7587 TI - اثربخشی پاراگرافبندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان JO - پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی JA - RWAB LA - fa SN - 2676-7503 AU - فردوسی پور, عاطفه AD - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (قیامدشت) Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 16 IS - 26 SP - 46 EP - 59 KW - متن علمی ـ پاراگرافبندی ـ درک خواندن DO - N2 - هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسة انواع مختلفی از ساختار متن تفسیری از طریق پاراگراف‌بندی بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. نمونة مورد مطالعه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنیها پس از نمونه‌گیری تصادفی، در یک طرح عاملی یک راهه به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزارها عبارت بودند از متون، پرسشنامة درک مطلب. به منظور تحلیل داده‌ها نیز از تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی استفاده شد. بخشی از یافته‌های آماری نشان دادند که پاراگراف‌بندی متن منجر به افزایش درک مطلب می‌شود. UR - https://jut.samt.ac.ir/article_7587.html L1 - https://jut.samt.ac.ir/article_7587_06f74333fe523fa6ede34ec74ccaca16.pdf ER -