حبیبی، حمدالله و ماریا فاطمی (1394). «نقش جنس و نقشهای جنسیتی برخودکارامدی ریاضی»، فصلنامة فرهنگی ـ تربیتی زنان و خانواده، شمارة 33، ص 115ـ135.
سلطانی، علی اصغر(1384). قدرت، گفتمان و زبان: سازوکارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران، تهران: نشر نی.
سلطانیگرد فرامرزی، مهدی و محمدمهدی رحمتی (بیتا). «شیوة بازنمایی جنسیت در سینمای ایران»، فصلنامة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ص 79ـ98..
عبادى، سامان و بهمن ابراهیمی (1394). «بازنمایی جنسیت در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان»، پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، شمارة 2، ص 27ـ46.
علمی، محمود و سارا الیاسی (1388). «عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان پذیرش کلیشههای جنسیتی (مطالعة موردی زنان شاغل همسردار شهرستان سراب»)، مطالعة جامعهشناسی، شمارة 2، ص 53ـ75.
علیصوفی، حلیمه، علیصوفی رامین و امین علیصوفی (بیتا). «بررسی انتقادی و مقایسهای تبعیض جنسیتی در کتابهای علوم ابتدایی براساس الگوی میشیل (1989)»، مجموعة مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی، ص 414ـ425.
فرقانی، محمدمهدی و محمدکمال ستاره (1394). «بازنمایی جنسیت در برنامههای تلویزیونی مقایسة مجموعة نوروزی کلاه قرمزی و انیمیشن شش امیر قهرمان»، زن در فرهنگ و هنر، شمارة 1، ص 27ـ48.
فکری، مسعود و همکاران (1387). صدی الحیاة، تهران: کانون پژوهش فکری کودکان و نوجوانان.
کاظمی نجفآبادی، سمیه (1395)، «مأخذشناسی آموزش زبان عربی در ایران (مقالات و پایاننامهها)»، کتابشناسی موضوعی، شمارة 27، ص 111ـ122.
محمدتقینژاد، رعنا، قاسمی، وحید و رضا علینوروزی (1394). «تحلیل محتوای مقایسهای تصاویر کتابهای درسی ایران و سوریه با تأکید بر نابرابری نقشهای جنسیتی»، جامعهشناسی کاربردی، شمارة 1، ص 17ـ38.
مرزوقی، رحمتالله (1395). «تحلیل محتوای کیفی کتابهای درسی دورة ابتدایی از منظر جهتگیری جنسیتی»، زن در توسعه و سیاست، شمارة 4، ص 469ـ485.
مهران، گلنار (1394). «بررسی نقشهای کلیشههای جنسیتی کتابهای ادبیان فارسی و زبان فارسی سال اول دبیرستان در انتخاب رشته تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر»، فصلنامة نوآوری آموزشی، شمارة 61، ص 43ـ65.
Ahmad, M. (2019). “A critical discourse analysis of gender represeentations in the content of 5th grade english language Text book”, Hipatia Press, No. 8, pp. 1-24.
Ahour, T. (2016). “A critical visual analysis of gender representation of ELT materials from a multimodal perspective”, The Journal of Applied Linguistics, 99, pp. 78-98.
Ait Bouzid, H. (2019). “Gender issues in select moroccan EIT textbooks: A Review”, Researchin English Languagc Pedagogy, No 7, pp. 209-231.
Incikabi, L. & F. Ulusoy (2019). “Gender bias and stereotypes in australian, singaporean and turkish mathematics text books”, Turkish Journal of Education, 8, pp. 298-317.
Porreca, K. (1984). “Sexism in current ESL textbooks”, TESOL Quarterly, 18(4): 705-724.
Saputra, F. (2019). “Gender representation in EFL textbook, edukasi”, Journal Pendidikan, No. 6, pp. 247-259.