آرمند، محمد (1372). «آشنایی با ساختار و عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم انسانی و اسلامی»، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3، ص 125ـ138.
آرمند، محمد (1399). «نقدی بر کتاب پژوهش و نگارش کتاب درسی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 20، شمارة 10، ص 3ـ17.
اصابت طبری، ابراهیم، نوریان، محمد آرمند، محمد و داریوش نوروزی (1399). «سنتزپژوهی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 24، شمارة 6، ص 114ـ145.
برخورداری، رمضان (1393). «نقد و بررسی کتاب مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، تألیف جرالد گوتک»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 18، شمارة 34، ص 121ـ135.
جمالی زواره، بتول، نصر، احمدرضا، آرمند، محمد و محمدرضا نیلی (1388). «تبیین معیارهای محتوایی تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی رشتههای علومتربیتی، مشاوره و روانشناسی»، سخن سمت، دورة 14، شمارة 21، ص 31ـ49.
حسینی، سید محمدحسین و معصومه مطور (1391). «نقدی بر کتابهای درسی دانشگاهی رشتة علوم تربیتی در ایران»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 16، شمارة 26، ص 119ـ142.
حسینی، سید مسعود و مقصود امین خندقی (1396). «بررسی و تحلیل کتابهای درسی دانشگاهی انتشارات سمت، رشتة کارشناسی علوم تربیتی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
حسینی، سیدمحمدحسین (1397). «نقدی بر کتاب رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامههای درسی در آمورش عالی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 22، شمارة 43، ص 116ـ141.
رشیدی، ناصر (1388). «چهارچوبی جامع برای ارزیابی کتب درسی دانشگاهی»، عیار، دورة 14، شمارة 22، ص 21ـ36.
رضی، احمد (1388). «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، دورة 14، شمارة 21، ص 21ـ30.
سبزه، بطول (1399). «نقد کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 20، شمارة 10، ص 210ـ219.
شعبانی، حسن (1393). روش تدریس پیشرفته، تهران: سمت.
عبداللهی، حسین (1399). «نقد و تحلیل محتوای کتاب راهنمای تدریس در دانشگاهها»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 20، شمارة 10، ص 210ـ219.
گوتیه، ک. و ام. تاردیـف (1395). پـداگوژی: علم و هنر یاددهی ـ یادگیری از دوران باستان تا به امروز (نظریه و کاربرد)، تهران: سمت.
منصوریان، یزدان (1392). «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 17، شمارة 29، ص 1ـ17.
میلر، جی.، پی. (1379). نظریههای برنامة درسی، ترجمة محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
نوروززاده، رضا و ندا رضایی (1388). «پیشبایستها و الزامات کتاب درسی دانشگاهی»، عیار، دورة 14، شمارة 23، ص 117ـ 138.
نوریان، محمد (1393). «روشهای ارزشیابی کتابهای درسی دانشگاهی، مزایا و محدودیتها»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 18، شمارة 33، ص 1ـ17.
یارمحمدیان، محمدحسین، آرمند، محمد و هاجر زارعی (1388). «ارزیابی کتابهای درسی دانشگاهی علوم انسانی براساس شاخصهای مطلوب کتابهای درسی دانشگاهی»، عیار، دورة 14، شمارة 23، ص 36ـ58.
Abuloum, A., Farah, A., Almulla, E. K., & A. Yaakub (2019). "College students’ usage of and preferences for print and electronic textbooks", International Journal of Emerging Technologies in Learning", 14(07): 80-97.
Bare, J. L. (2015). Pedagogical approaches in basic writing textbook. A thesis presented to the faculty of the University of Alaska Anchorage in partial fulfilment of the requirements for the degree of Master of Art.
Dwivedi, A. V. (2016). "Review of the book philosophical, ideological, and theoretical perspectives on education", by G. L. Gutek, Alberta Journal of Educational Research, 62 (2): 220-222.
Fahimifar, S., Isfandyari-Moghaddam, A., & M., R. Vasfi (2020). The desirable features and weaknesses of Iranian academic textbook publishing in social sciences fields, Publishing Research Quarterly, 36, pp. 102-115.
Gak, D. M. (2011). Textbook-an important element in the teaching process. Fakultet tehničkih nauka, pp. 79-82.
Graves, K. (2000). Designing Language Course, A Guide for Techers, Boston: Heinle, Cengage Learning.
Jain, M. (2015). Book review of the New Perspectives in the History of Indian Education, by Parimala V. Rao. Contemporary Education Dialogue, 12(1): 110-125.
Kauka, E. O. (2018). "A review of Philosophy of Education: An Introduction", by T. W. Moore, International Journal of Research and Innovation in Social Science, 2(12): 2454-6186.
Oinas, P., & S. Leppala (2013). "Views on book reviews", Regional Studies, 47 (10): 1785-1789.
Richardson, J. S., Morgan, R. F., & C. E. Fleener (2012). Reading to Learn in the Content Areas, 8th ed., Belmont, CA: Wadsworth.
Rotich, D. C., Kogos, E. J., & Z. R. Geuza (2018). An Investigation of textbook vetting and evauation process in Tanzania, Pub Res Q. 34, pp. 96-109.
Rottensteiner, S. (2010). "Structure, function and readability of new textbooks in relation to comprehension", Procedia Social and Behavioural Sciences, 2, pp. 3892-3898.
Taber, K. S. (2004). Review of Models of learning – tools for teaching, For ESCalate (Education Subject Centre of the Higher Education Academy Network) http://escalate.ac.uk/23
Tamtik, M. (2014). Book review of the Comparative Education Research: Approaches and Methods, by M. Bray, B. Adamson & M. Mason, Canadian and International Education/Education Canadienne et international, 43 (2), article 8. Available at: http://ir.lib.uwo.ca/cie-eci/vol43/iss2/8