آرمند، محمد (1383). «کتاب درسی دانشگاهی»، دایرةالمعارف آموزش عالی.
آرمند، محمد (1385). «شیوههای جدید تدوین و انتشار کتابهای درسی دانشگاهی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، سال هشتم.
آقابابایی خوزانی، زهرا (1396). «ضرورت تدوین ادبیات داستانی به منزلة اثری دانشگاهی»، مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، جلد اول «تجارب حرفهای نقد».
آقابابایی، ناصر (1398). «تأثیر ترسیم استدلال و نقشة مفهومی در کتاب درسی دانشگاهی بر تفکر نقادانه»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 23، شمارة 44، ص 1ـ20.
ابراهیمکافوری، اکرم (1389). «تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتابهای درسی براساس رویکرد روانشناسی یادگیری و تربیتی»، اندیشههای نوین تربیتی، دورة 6، شمارة (4)، ص .
ارشادینیا (1397). «آسیبشناسی کتاب درسی مبانی عرفان نظری با رویکرد تحلیل محتوا و روش»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 22، شمارة 42، ص .
اصابتطبری، ابراهیم، نوریان، محمد، آرمند، محمد و داریوش نوروزی (1399). «سنتزپژوهی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 24، شمارة 46، ص 114ـ145.
اصغری، محمد (1396). «بررسی و نقد کتاب «فلسفة آلمانی» نوشتة تِری پینکارد»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی 30 آذر 1396، جلد اول: «تجارب حرفهای نقد».
اصنافی، امیررضا، حاجی زینالدعابدینی، محسن و عباس رفاهی کسماری (1399). معیارهای ارزیابی و رتبهبندی محتوایی کتابهای تخصصی در حوزة علوم انسانی از نظر متخصصان کتابداری و اطلاعرسانی،
doi-70-30481/lis.2020.199.
افشارمهاجر، کامران (1388). «درآمدی بر طراحی کتاب درسی به عنوانیک رسانة مؤثر آموزشی»، کتاب
ماه هنر، شمارة 132.
اقاربپرست، محمدرضا (1396). «تحلیل انتقادی کتاب نگاهی نو به دین و سیاست در نظام بینالملل کنونی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، جلد اول «تجارب حرفهای نقد».
بابان آبادی، فرشته، زینآبادی، حسنرضا و بیژن عبداللهی (1396). «ارزیابی کیفیت یک کتاب مطرح در رشته مدیریت آموزشی از منظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، جلد اول: «تجارب حرفهای نقد».
بهرام بیگی، مهری (1395). »نقش تصویر و رنگ آن در کتابهای درسی و دانشگاهی و تأثیر آن در آموزش زبان بیگانه«، ترویج علم، دورة 7، شمارة 1، ص 37ـ57.
جمالی زواره، بتول (1387). بررسی معیارهای روانشناختی تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی، مؤلفان برتر و دانشجویان سال آخر کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، پایاننامه، اصفهان: دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی.
حسینی، سید محمدحسین و معصومه مطور (1391). «نقدی بر کتابهای درسی دانشگاهی رشتة علومتربیتی در ایران»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 16، شمارة 26، ص 119ـ142.
حسینی، سید مسعود و امین خندقی (1396). بررسی و تحلیل کتابهای درسی دانشگاهی انتشارات سمت رشته کارشناسی علوم تربیتی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، جلد اول «تجارب حرفهای نقدی».
خویینی، عصمت، پارسانسب، محمد و ناصر کرمانی (1399). «نقد مجموعۀ فارسی بیاموزیم»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ص 155ـ179.