آرمند، محمد، نوروززاده، رضا، موسیپور، نعمتالله، شعبانی، بختیار و رحیم شکری (1376). «ویژگیهای کتاب مطلوب دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان و استادان»، سخن سمت، سال دوم، شمارة 2،
ص 21ـ26.
رشیدی، ناصر و فرزانه الهیار (1394). «توصیف و تحلیل مجموعة «فارسی بیاموزیم» براساس الگوی لیتل جان (2011)»، پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، سال چهارم، شمارة اول (پیاپی 9)، ص 103ـ136.
روحانی، علی و مریم فرهنگجو (1395). «نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورة 20، شمارة 38، ص 114ـ131.
صحرایی، رضامراد، افسانه، غریبی، داود، ملکی، سمانه، صادقی، منیره، شهباز و مریم سلطانی (1398)، مینا 1 و 2، تهران: بنیاد سعدی، انتشارات بینالمللی آزفا.
غریبی، افسانه (1395). «چارچوبهای ارزیابی مواد آموزشی: معرفی و مقایسة موردی دو چارچوب کانینگزورث و لیتل جان»، مجموعه مقالات اولین همایش واکاوی منابع آزفا دانشگاه شهید بهشتی، ص 864ـ883.
محمودی، محمدهادی و محمد احمدیصفا (1393). «ارزیابی الگومحورکتابهای انگلیسی برای اهداف خاص»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهاردهم، شمارة 3، ص 113ـ133.
وکیلیفرد، امیررضا، حیدری خسرو، پریسا و فاطمه جنتیراد (1397). «ارزیابی مجموعة فارسی بیاموزیم در چارچوب شاخصهای گزینش منابع آموزشی براساس انگارة مکدانوف و شاو (2003)»، مجموعه مقالات دهمین همایش بینالمللی زبانشناسی ایران، ص 667ـ686.
وکیلیفرد، امیررضا؛ میرزایی حصاریان، محمدباقر و نادیا احمدی خلخالی (1398). «فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شمارة 44، ص 21ـ48.
Abdel Wahab, M. (2013). “Developing an english language textbook evaluative checklist”, Journal of Research & Method in Education1(3): 2320-7388.
Al Fraidan, A. (2012). “Evaluation of two ESP textbooks”, English Language Teaching, 5(6): 43-47.
Ary, D., Jacobs, L., Razavieh, A.& Sorensen, C. (2006). Introduction to research ineducation (7th Ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Azarnoosh, M. & M. Ganjy (2014). “ESP book evaluation: The case of management course book”, International Journal of Secondary Education, Vol. 2, No. 4, pp. 61-65.
Baleghizadeh, S. & A. H. Rahimi (2011). “Evaluation of an ESP textbook for the students of sociology”, Journal of Language Teaching & Research, 2(5): 1009-1014.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook, Oxford: Heinemann.
Demir, Y. & A. Ertas (2014). “A suggested eclectic checklist for ELT coursebook”, Evaluation Reading, 14(2): 243-252.
Garinger, D. (2001), "Textbook evaluation", TEFL Web Journal, Retrieved 3-10-2009 from http://www.teflweb-j.org/v1n1/garinger.html.
Ghorbani, M. R. (2011). Quantification and graphic representation of EFL textbook evaluation results. Theory and Practice in Language Studies, 1(5): 511-520.
Jafarigohar, M.& Ghaderi, E. (2013). Evaluation of two popular EFL coursebooks. International journal of applied linguistics and English Literature, 2(6): 194-201.
Miekley, J. (2005). “ESL textbook evaluation checklist”, The Reading Matrix, 5(2), Retrieved fromhttp://www.readingmatrix.com/archives_vol5_no2.html.
Mukundan, J; Hajimohammadi, R. & V. Nimehchisalem (2011). “Developing an english language textbook evaluation checklist”, Contemporary Issues in Education Research, 4(6): 21-28.
Razmjoo, S. A. (2012). “Developing a textbook evaluation scheme for the expanding circle”, Iranian Journal of Applied Language Studies, 2(1): 121-136.
Richards, J. C. (2013). “Creativity in language teaching”, Iranian Journal of Language TeachingResearch, 1(3): 19-43.
Richards, J. C. (2017). Curriculum Development in Language Teaching, (second edition): Cambridge University Press.
Sajjadi, M. & Hadavi Nia, V. (2011). Evaluating the SAMT English textbook for BSc students of physics, The Journal of Applied Linguistics, 4(9): 175-195.
Shatery, H. & M. Azargoon (2012). “Designing and developing a native checklist to evaluate general english course books in Iran and comparing it with other existing checklists in the world”, The First Conference on Language Learning and Teaching: An Interdisciplinary Approach, 1-12. Retrieved from confnews.um.ac.ir
Sheldon, L. E. (1988). Evaluating ELT textbooks and materials. ELT Journal, 42(4), 237-246.
Tomlinson, B. (2003). Developing materials for language teaching. London, UK: Continuum.
Williams, D. (1983). Developing criteria for textbooks evaluation. ELT Journal, 37(3):
251-255.