قرآن کریم
امینی، م.، رحیمی، ح.، صمدیان، ز.، و غلامی علوی، ص. (1392). ارزیابی مهارتهای فراشناختی دانشجویان در درسهای معارف اسلامی باز اندیشی در کارکردهای نظام آموزش عالی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ، 21، 103ـ 120.
جونز، ادوارد و ویلارد آلپورت،گ. (1371). روانشناسی اجتماعی از آغاز تاکنون. ترجمۀ م.ن. منشی طوسی. مشهد: آستان قدس رضوی.
حسنی، م. (1379). درآمدی بر مبانی اصول و روشهای تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع). تهران: مرکز مطالعات تربیت اسلامی.
حسینی یزدی، ع.، و سبحانینژاد، م. (1392). تبیین چارچوب نظری ابعاد و مولفههای نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامۀ درسی مدرسهای. نظریه و عمل در برنامۀ درسی، 2، 99-124.
حلیمی جلودار، ح. (1394). جستاری در میزان گرایش دانشجویان به درسهای معارف اسلامی و عوامل مؤثر بر آن (نمونه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران). فصلنامۀ مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 3، 317-334.
حلیمی جلودار، ح. (1394). بررسی دیدگاه دانشجویان دربارة شیوة آموزش درسهای معارف اسلامی با تأکید بر خصایص جمعیت شناختی آنان (نمونة موردی دانشجویان دانشگاه مازندران)، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 37، 98-117.
خمینی، ر. (1385). صحیفۀ امام مجموعه آثار امام خمینی. تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
خوشی، ا. (1392). تبیین و شناسایی مسایل و نیازهای دانشجویان در برنامۀ درسی معارف اسلامی دانشگاههای تهران بهمنظور الگوی مناسب. پایاننامۀ دکتری برنامهریزی درسی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
خوشی، ا.، ملکی، ح.، و کلانتری، ا. (1391). طراحی و تبیین اهداف مطلوب انقلاب اسلامی (برنامۀ درسی درسهای معارف اسلامی دانشگاه ها). مطالعات انقلاب اسلامی، 32، 119ـ146.
دهشیری، م. (1377). نظریۀ انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی، حضور، 26، 6ـ23.
علوی، ح. (1369). بررسی عوامل مؤثر در بهبود ارائۀ درسهای وابسته به معارف اسلامی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد،گروه علوم تربیتی و برنامهریزی آموزشی، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان.
کریمی، ی. (1373). روان شناسی اجتماعی (نظریهها، مفاهیم و کاربردها). تهران: بعثت.
لیاقتدار، م.، شاه نظری، ج.، و مسلمی، م. (1387). بررسی ویژگیهای علمی، حرفهای و شخصیتی اساتید درسهای عمومی معارف اسلامی از دیدگاه دانشجویان شهر کرمان. پژوهشنامۀ انقلاب اسلامی، 15، 57ـ84.
مجیدی، م.، و فاتحی، ا. (1385). سنجش نگرش دانشجویان نسبتبه برنامهریزی درسهای معارف اسلامی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3، 37ـ55.
نصیری، م. (1387). نقش معنویت در پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی، حصون، 16، 101ـ111.
یوسفی لویه، و. (1386). تأثیر آموزش درسهای معارف اسلامی بر نگرش دینی دانشجویان، تربیت اسلامی، 5، 153ـ184.
یوسفی، ع. (1383). واژهنامۀ توصیفی آموزش طبقهبندی اهداف آموزشی حیطۀ عاطفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12، 129ـ130.
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. Handbook I: The Cognitive Domain. New York: David McKay Co Inc.
Hall, M.P. (2007). Bcoming a teaching professional: affective development and inquiry through service learning. Journal of cognitive affective learning, 2, 29-30.
Kouyoumdjian, H., & Bplotnik, R. (2011). Introduction to psychology, Canada, ninth edition. Wadsworth, Cengage Learning publication.
Nickell, G. S., & Pinto, J. N. (1986). The computer attitude scale. Computers in Human Behavior, 2(4), 301-306.
Oermann, M.H., & goberson, K.B. (2009). Evaluatin and testing in nursing education. Third edition. New York: springer publishing company.
Owen-smith, P. (2008). Rescuing the affective: teaching the mind and heart. Journal of cognitive affective learning, 2, 31-33.
Yushau, B. (2006). The Effects of blended e-learning on mathematics and computer attitudes in pre- Calculus algebra. The Montana Mathematics Enthusiast, 3, 176-183.
Zamanpour, A., Khani, M.H., & Moradiani Dizehroud, S.KH. (2013). The effect of Computer Anxiety on Attitude towards e- Learning: The Mediating Role of Attitude and Self-Efficacy of Computer and Internet. Educational Psychology, 9(28), 77-98.