قرآن کریم.
ابن صلاح، ع. (2002). معرفة انواع علم الحدیث، (مقدمه ابن صلاح). بیروت: دارالکتب العلمیة.
ارجمندفر، م. (1387). نقدی بر کتاب علمالحدیث و درایت الحدیث مرحوم کاظم مدیر شانهچی. مشکوة، 101 ، 121ـ130.
جدیدینژاد، م.ر. (1381). مروری بر کتاب دانش درایهالحدیث و دیگر کتابهای دانش درایه. علوم حدیث، 2، 171ـ205.
خوانساری، م. (1366). دورۀ مختصر منطق صوری. تهران: دانشگاه تهران.
دلبری، س.ع. (1381). کتاب دانش درایهالحدیث در بوتۀ نقد و معرفی. آموزههای قرآنی، 2، 233 ـ248.
رضی، ا. (1385). شاخصههای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاه. تهران: سمت.
ستوده، غ.ر. (1371). مرجعشناسی و روش تحقیق در ادبیات فارسی. تهران: سمت.
صالح، ص. (1363). علوم الحدیث و مصطلحه. قم: رضی.
صدر حسینی، س.ع.ر. (1386). پژوهشی در علم درایة الحدیث، تقریرات درس درایة الحدیث آیت الله شبیری زنجانی. قم: دارالحدیث.
صدر عاملی کاظمی، س.ح. (بیتا). نهایة الدرایة فی شرح الوجیزة. تحقیق م. غرباوی. تهران: مشعر.
عجاج خطیب، م. (1417ق). اصول الحدیث و مصطلحه. بیروت: دارالفکر.
قاسمی، ج. (1399ق). قواعد التحدیث. بیروت: دارالکتب العلمیة.
کاسبی، ب. (1383). چگونه تندخوانی کنیم. ترجمۀ ع.ع. شاملی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
کلباسی اصفهانی، ا. (1419ق). سماء المقال. تحقیق م. حسینی قزوینی. قم: موسسة ولی العصر للدراسات الاسلامیة.
لطفی صباغ، م. (1418ق). الحدیث النبوی مصطلحه بلاغته کتبه. بیروت: المکتب الاسلامی.
معین، م. (1387). فرهنگ فارسی معین. تهران: اشجع و میکائیل.
منصوریان، ی. (1392). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، 1ـ17.
یوسفی، ن.، و غفار نصیری، ه. (1395). نقد و بررسی نسخۀ فارسی کتاب خانوادهدرمانی اثر گلدنبرگ و گلدنبرگ، ترجمۀ حسین شاهی برواتی، نقشبندی و ارجمند. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 39، 96ـ118.