آقازاده، احمد و رضا باقرینویسی (1396). انگلیسی برای دانشجویان رشتة آموزش و پرورش تطبیقی: آموزش و پرورش ابتدایی و آموزش و پرورش پیشدبستانی، تهران: سمت.
درخشان، علی (1397). «تحلیل و نقد ارزشهای فرهنگی در مجموعه کتابهای درسی American English File»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 18(8)، ص 53 ـ76.
روحانی، علی و مریم فرهنگجو (1395). «نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 20(38)، ص 114ـ131.
زند مقدم، امیر و آریا رحیمی گلخندان (1393). «بررسی و نقد کتاب ’زبان انگلیسی پایه هفتم‘ از دیدگاه طرح درس فعالیت محور»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 4(4)، ص 77ـ104.
سودمند افشار، حسن (1394). «بررسی و نقد کتاب ’زبان انگلیسی پایه اول دوره متوسطه‘ با تکیه بر جنبههای تحلیل گفتمان انتقادی: نمود جنسیت و قدرت»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 15(3)، ص 105ـ132.
طاهرخانی، رضا، کاربخش راوری، رحیمه و رباب زمانی جمشیدی (1397). «نقد کتاب انگلیسی برای دانشجویان جامعه شناسی»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 18(8)، ص 231ـ254.
عطایی، محمودرضا، رجبی، امیدرضا، سعیدی، مودت، موسوی، ملیحهالسادات و محسن نیلی احمدآبادی (1394). انگلیسی برای دانشجویان رشتههای علوم پایه (زیستشناسی و زمینشناسی)، تهران: سمت.
علی محمدی، محمود و حسن خلیلی (1398). راهنمای جامع زبان انگلیسی عمومی پیام نور، تهران: پیام نور.
قنسولی، بهزاد و رضا پیشقدم (1389). «نقدی بر کتاب انگلیسی برای مقاصد خاص»، فصلنامة مطالعات زبان و ترجمه، 4(42)، ص 21ـ35.
محمودی، محمدهادی (1397). «نقدی بر کتاب انگلیسی برای دانشجویان مهندسی»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 18( 8)، ص 309ـ326.
محمودی، محمدهادی و محمد احمدی صفا (1393). «ارزشیابی الگو - محور کتابهای انگلیسی برای اهداف خاص (ESP)»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 14(4)، ص 231ـ254.
محمودی، محمدهادی و محمد مرادی (1394). «نقد و ارزشیابی کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه اول دورة اول متوسطه (هفتم) با تأکید بر روششناسی آموزش زبان خارجی»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 15(3)، ص 179ـ196.
ملکی، عطاالله و مگنولیا کاظمی (1389). «ارزشیابی یک کتاب آموزش زبان تخصصی پزشکی براساس سنجش نیازهای دانشجویان»، مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 3(5)، ص 49ـ55.
Dudley-Evans , T., & M. J. Saint John (1998). Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach, Cambridge: Cambridge University Press.
Ebadi, S., & Z. Naderifarjad (2015). “Evaluation of EAP textbooks: A comparison between SAMT english for medical students and Oxford english for career”, Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2(3).
Ellis, R. (2003). Task-based Language and Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Littlejohn, A. (2011). “The Analysis of Language Materials: Inside the Trojan Horse”, in: B. Tomlinson (Ed.), Materials Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Master, P. (2005). “Research in english for specific purposes”, In: E. Hinkle (Ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, p. 99, Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
McDonough, J. & C. Shaw (2003). Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide, 2nd ed., Oxford: Blackwell.
Oxford Univeristy (). Oxford English for Careers: Medicine, Mc Donough & show (2003)
Paltridge, B., & S. Starfield (2013). The Handook of English for Specific Purposes, Cichester, West Sussex: John Wiley & Sons, Inc .
Sangwine, S. J., & R. E. Home (1998). The Colour Image Processing Handbook, UK: University of Reading.
Sookchotirat, M. (2005). Reading: Learning Sooner, Teaching Well, Thailand: Nanmee.