أبو حمدة، إیناس عبدالرحیم (2015). «أثر وسائل التواصل الاجتماعی علی مهارة الکفاءة الکتابیة لطلبة الصف التاسع»، مذکرةمقدمة لنیل شهادة ماجستیر فی أسالیب تدریس اللغةالإنجلیزیة فی جامعة النجاح الوطنیة، نابلس.
امامیریزی، کبری (1395). «تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دفتر دانشگاه آزاد اسلامی»،دوماهنامة علمی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پژشکی، شمارة 3، ص 207ـ213.
الجریسی، آلاء والآخرون (2015). «أثر تطبیقات الهاتف النقال فی مواقع التواصل الاجتماعی على تعلم وتعلیم القرآن الکریم لطالبات جامعة طیبه واتجاههن نحوها»، المجلة الأردنیة فی العلوم التربویة، المجلد 11، العدد 1، ص 1ـ15.
جزدره، سیدیعقوب (1391). «مطالعة تأثیر تکنولوژی مدارس هوشمند بر توانسازی دانشآموزان شهر تهران (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه 6)»، پایاننامة ارشد روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی - تهران جنوب.
درتاج، فریبا، رجبیان ده زیره، مریم و رضا اسدیمراد (1395). «بررسی رابطة بین میزان استفاده از شبکههای مجازی و کیفیت تجارب یادگیری دانشآموزان»، فصلنامة پژوهش در نظامهای آموزشی، دورة 10، شمارة 33، ص 212ـ 229.
رضاییراد، مجتبی و ابراهیم فلاح (1393). «تأثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، شمارة 13، ص 1ـ13.
زارعی زوارکی، اسماعیل و حمیدرضا قربانی (1394). «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانشآموزان»، فنّاوری آموزش و یادگیری، شمارة 3، ص 23ـ36.
زارعی زوارکی، اسماعیل، قاسم تبار، سیدعبدالله و اکبر مؤمنیراد (1392). مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری، تهران: آوای نور.
سارانی، هادی و محسن آیتی (1393). «تأثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان»، پژوهش در برنامهریزی درسی، شمارة 13، ص 48ـ60.
صالح سلبع، أمل و أروى حسین آل مطیر (2016). «الأثر التعلیمی و التربوی لمواقع التواصل الاجتماعی على طالبات المرحلة المتوسطة بمنطقة نجران»، المأخوذة من الموقع التالی:
http://www.geocities.com/ishawky2000/internetAtt.stud.htm
علیآبادی، خدیجه، رجبیان دهریزه، مریم و فریبا درتاج (1396). «بررسی رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان»،دو ماهنامة علمی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ص 346ـ357.
قادری دوست، الهام و مریم دانای طوسی (1389). «مطالعة اهداف و مؤلفههای آموزش مهارت زبانی (خواندن، نوشتن، گوشدادن و سخنگفتن) در برنامة درسی زبان فارسی دورة متوسطة ایران»، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، شمارة 35، سال نهم، ص 23ـ65.
مالمیر، مرتضی، زارع، محمد، فیض آبادی، نرگس و راحله ساریخانی (1395). «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی و یادداری دانشجویان پرستاری در آموزش زبان انگلیسی»، مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی دورة 16، شمارة 33، ص 265ـ272.
مشکوه، مریم و سمیه فروزشنیا (1392). «بررسی رابطه نگرش نسبت به یادگیری به کمک رایانه و خودتنظیمی آموزشی و انگیزش در یادگیری زبان خارجه»، نشریة علمی پژوهشی فنّاوری آموزش، دورة 8 ، شمارة 1، ص 51ـ 58.
المصری، نعیم (2013). «مدى استخدام مدرسی الثانویة الشبکات الاجتماعیة لخدمة الطلبة»، دراسة مقدمة الی مؤتمر ’الإعلام والتربیة نحو تفاعل خلاّق‘، رام الله وزارة التربیة والتعلیم، بالتعاون مع مرکز تطویر الإعلام فی جامعة بیرزیت.
یعقوبی، جعفر، نجفلو، پریسا و وحید محمدی (1395). «بررسی کاربردهای آموزشی شبکههای اجتماعی مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان»، کنگرة آموزش عالی ایران.
Aydın, Cengiz Hakan & Deniz Tasci (2005). “Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country”. Educational Technology & Society, 8 (4): 244-257.
Borotis, S. & A. Poulymenakou (2004). “E-learning readiness components: Key issues to consider before adopting e-learning interventions”, in J. Nall & R. Robson (Eds.), Proceedings of E-Learn 2004 – World Conference on E-Learning in Corporate Government, Healthcare, and Higher Education, Washington, DC: Association for the Advancement of Computing in Education.
Chan، Simon C. H. & W. T. Eric Ngai (2007). “A qualitative study of information technology adoption: how ten organizations adopted Web-based training”, Information System Research–289,17.315 Retrieved from http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2575.2007.00250.x/pdf.
Kaur, Kuldip & Zoraini Wati Abas (2004). “An assessment of e-learning readiness at the open university malaysia”, International Conference on Computers in Education, Melbourne, Australia, pp. 1017-1022.
Keoduangsine, S. & R. Goodwin (2009). “Measuring E-Readiness Assessment: The case of laotian organisations”, The 6th International Conference on Information Technology and Applications, pp. 255-258.
Koo, A. C. (2008). Factors affecting teachers’ perceived readiness for online collaborative learning: A case study in Malaysia. Educational Technology & Society,11(1),266-278. Retrieved from http: //www.ifets.info/journals/11-1/19.pdf.
McBride, K. (2009). “Social-Networking sites in foreign language classes: Opportunities for re-creation”, The next generation Journal, 9(4).
Mutiaradevi, Retisa (2009). Measuring E-Learning Readiness in the Forestry Research and Development Agency of Indonesia, A thesis submitted to the Victoria University of Wellington in fulfilment of the requirements for the degree of Master of Commerce and Administration in Information Systems, (http://researcharchive,vuw,ac.nz/handle/ 10063/1067?show=full)
Psycharis, S. (2011). Presumptions and actions affecting an e-learning adoption by the educational system Implementation using virtual private networks, University of the Aegean – Department of Primary Education and Greek Pedagogical Institute. Retrieved from http://www. eurodl.org/?p=&sp =full&article=204.
Purnomo, S., & Y. Lee (2010). “An assessment of readiness and barriers towards ICT programme implementation: Perceptions of agricultural extension officers in indonesia”, International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 6(3): 19-36.
Shohel, M. & T. Power (2010). “Introducing mobile technology for enhancing teaching and learning in Bangladesh: Teacher perspectives”, Department of Education, The Open University.
So, K. & P. Swatman (2007). “E-Learning readiness in the classroom: A study of Hong Kong primary and secondary teachers”, 5th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies.