اشکوری، س.ع.، انصارشهری، ع.، تواضعی، ش.، صادقی مجد، م.ج.، فکری، م.، و محسنینژاد، س. (1383). صدی الحیاة: المرحلة العالیة 1. تهران: کانون زبان ایران.
اشکوری، س.ع.، انصارشهری، ع.، تواضعی، ش.، صادقی مجد، م.ج.، فکری، م.، و محسنینژاد، س. (1383). صدی الحیاة: المرحلة العالیة 2. تهران: کانون زبان ایران.
اشکوری، س.ع.، انصارشهری، ع.، تواضعی، ش.، صادقی مجد، م.ج.، فکری، م.، و محسنینژاد، س. (1383). صدی الحیاة: المرحلة العالیة 3. تهران: کانون زبان ایران.
اشکوری، س.ع.، انصارشهری، ع.، تواضعی، ش.، صادقی مجد، م.ج.، فکری، م.، و محسنینژاد، س. (1383). صدی الحیاة: المرحلة العالیة 4. تهران: کانون زبان ایران.
برگمن، ج.؛ و وسَمز، اَ. (2014). یادگیری معکوس. ترجمۀ م. عطاران و م. فرحمند خانقاه (1396). تهران: مرکز نوآوریهای آموزشی مرآت.
بهرنگی، م.ر.، و آقایاری، ط. (1381). تحول ناشی از تدریس مشارکتی از نوع جیگساو در وضعیت سنتی تدریس دانشآموزان پایۀ پنجم. نوآوری آموزشی، 10، 36ـ52 .
بهمنی، م.، جوادیپور، م.، حکیمزاده، ر.، صالحی، ک. و علوی مقدم، س. ب. (1397). بررسی نگرش معلمان انگلیسی دربارۀ کاربرد مدل آموزش معکوس در مدارس ایران. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 9، 61ـ 87 .
پروین، ن.، فرخیپور، س.، شوشتری، م. (1400). بررسی تأثیر بازخوردهای اصلاحی مکتوب بر یادگیری نگارش زبان خارجی: مطالعه مقایسهای بازخوردهای فرازبانشناختی. فراخوانشی و نو قالب در مجموعه آموزشی صدی الحیاة. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 48، 138ـ 159.
پیری، م.، صاحب یار، ح.، و سعداللهی، آ. (2018). تأثیر کلاس معکوس بر خودراهبردی در یادگیری درس زبان انگلیسی. نشریۀ علمی فناوری آموزش، 2، 141ـ 148.
صفاریان، س.، فلاح، و.، میرحسینی، س.ح. (1389). مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرمافزارهای آموزشی و روش تدریس سنتی بر یادگیری درس ریاضی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2، 22ـ 36 .
گلزرای، ز.، و عطاران، م. (1395). تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایتهای یک مدرس دانشگاه. نظریه و عمل در برنامۀ درسی، 7، 81ـ 136.
متقیزاده، ع.، حیدری، ا.، و پروین، ن. (۱۳۹۳). آسیبشناسی میزان اجرای فنون تدریس نگارش در مقطع کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی از نظر اساتید و دانشجویان. مجله انجمن زبان و ادبیات عرب، 10، 107- ۱۲۶.
نیازی، م. (1390). روشهای تحقیق تلفیقی. جنبش سوم روششناختی در علوم اجتماعی. مطالعات اجتماعی ایران، 2، 158 ـ 181.
Bell, M.R. (2015). An investigation of the impact of a flipped classroom instructional approach on high school students’ conten knowledge and attional toward the environment (masters thesis). UK, brigham Yonng University.
Beragmann, J., Overmyer, J., & Wilie, B. (2011). The Flipped class: Myths vs. reality. The Daily Riff, 1(4) 9 – 25.
Beragmann, J., & Sams, A. (2014). Flipped Learning. ISTE.
Bloom, B. (1968). Learning for mastery. Evaluation comment, 1(2),1-12.
Hayes-Harb, R., & Durham, K. (2016). Native English speakers’ perception of Arabic Emphatic consonants and the influence of vowel context. Foreign Language Annals, 49(3), 557-572.
Herreid, C.F., & Schiller, N. (2013). Case Studies and the Flipped Classroom. Journal of College Science Teaching, Vol. 42, No. 5, pp. 62 – 66.
Jarvis, W., Halvorson, W., Sadeque, S., & Johnston, S. (2014). A large class engagement (LCE) Model based on service-dominant logic (SDL) and flipped classrooms. Educational Research and Perspectives, 41, 1-24
Kumaravadivelu, B. (2005). Understanding language teaching: From method to post method. Mahvah, NJ: Lawrence Earlbaum
Lage, M., Platt, G., & Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. Journal of Economic Education, 31(1), 30-43.
Sewell, P. (1996). Translation in the curriculum”. In Penelope Sewell & Ian Higgins (eds) Teaching Translation in Universities - Present and Future Perspectives. London: Association for French Language Studies.
Stelzer, T., Brookes, D. T., Gladding, G., & Mestre, J. P. (2010). Impact of multimedia learning modules on an introductory course on electricity and magnetism. American Journal of Physics, 78(7), 755-759.
Talbert, R. (2016). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-11.
Tucker, B. (2016). The flipped classroom. Education Next, 12(1), 82-83.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press.
Wenliang, H. (2016). Investigation of the effects of flipped instruction on student exam performance, motivation and perceptions. Unpublished PhD Dissertation, University of California, Irvine.
Zainuddin, Z., & Halili, S. (2016). Flipped classroom research and trends from different fields of study. International review of research in open and distributed Learning, 17(3), 313-340.