جوادی آملی، ع. (1400). مفاتیح الحیات. قم: اسراء.
حسینی، س.ح. (1392). اخلاق اسلامی یا نظام اخلاقی اسلام؟ بررسی اجمالی کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 13(4)، 4362.
داودی، م. (1401). اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم). قم: معارف.
شریعتمدار، آ.، شریعتی، ص.، و دلاور، ع. (1390). تدوین برنامۀ آموزش هشیاریافزایی وجودی و هشیاریافزایی مبتنی بر اخلاق اسلامی و مقایسۀ اثربخشی آنها بر افزایش رضایت از زندگی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 2(5)، 95113.
فتحی واجارگاه، ک. (1398). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایران زمین.
فضلاللهی قمشی، س. (1396). برنامۀ درسی قصدشده، اجراشده و کسبشدۀ اخلاق اسلامی؛ ارزیابی همخوانیها و ناهمخوانیها. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 4 (77)، 633656.
فضلاللهی قمشی، س.، ناطقی، ف.، و سیفی، م. (1394). ارزیابی محتوای برنامۀ درسی «اخلاق اسلامی» دانشگاهها از منظر استادان دروس معارف اسلامی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 7 (2)، 6996.
خاقانیزاده، م.، ملکی، ح.، عباسی، م.، و عباسپور، ع. (1389). ضرورت طراحی الگویی برای برنامۀ درسی اخلاق پزشکی با رویکرد اسلامی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 3 (3)، 9399 .
معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها (1391). عناوین و سرفصلهای جدید دروس معارف اسلامی (مصوبۀ جلسۀ 542 مورخ 23/4/1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی).
ملکی، ح. (1398). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). تهران: مدرسه.
موسوی، س.، و حبیبی، ر. (1399). نقد ساختاری کتاب اخلاق اسلامی؛ مبانی و مفاهیم، براساس مدلهای تحلیل محتوای توصیفی و ارتباطی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24 (1)، 146165.
Giorgi, A. (1989). One type of analysis of descriptive data: procedures involved in following a scientific phenomenological method. Journal of Methods, 1 (3), 39-61.
Jitendra, A.k., & Griffin, C. C. (2010). An evaluation of the intended and implemented curricula’s adherence to the nctm standards on the mathematics achievement of third grade students: a case study. Journal of Curriculum and Instruction, 4(2), 33-50.
Luen, W. K. (2008). Curriculum gaps in business education: a case study of stakeholders’ perceptions. thesis submitted for the degree of doctor of education at the university of leicester.
Johansson, M. (2003). A study of textbooks as the potentially implemented curriculum. lulea: department of mathematics lulea niversity of technolngy.
Robitaille, D.F., Schmidt, W.H., Raizen, S.A., McKnight, C.C., Britton, E., & Nicol, C. (1993). Curriculum Frameworks for Mathematics and Science. vancouver: pacific educational press.
Sachedina A. (2009). Islamic Biomedical Ethics: Principles and Application. oxford: oxford university press.
Schmidt, W.H., Raizen, S.A., Britton, E.D., Bianchi, L.J., & Wolfe, R.G. (1997). Many Visions, Many Aims: a Cross National Investigation of Curricular Intentions in School Science. dordrecht: kluwer.
Beech, J., & Gvirtz, S. (2004). From the intended to the implemented curriculum in argentina: regulation and practice. Quarterly Review of Comparative Education, 34 (3), 371-382.