آرمند، محمد (1384). «نقش تصویر در کتابهای درسی و اصول طراحی آن»، سخن سمت، شمارة 15، ص 59ـ68.
آقاابراهیمی سامانی، بهرام و همکاران (1382). انگلیسی برای دانشجویان رشتة زمینشناسی، تهران: سمت.
احمدسلطانی، میترا (1379). انگلیسی برای دانشجویان رشتة مامایی،تهران: سمت.
افشارمهاجر، کامران (1388 الف). «کاربرد گرافیک در کتابهای درسی دانشگاهی»، عیار، شمارة 22،
ص 39ـ48.
افشارمهاجر، کامران (1388 ب). «درآمدی بر طراحی کتاب درسی به عنوان یک رسانة مؤثر آموزشی»، کتاب ماه هنر، شمارة ۱۳۲، ص 4ـ14.
ایرانمهر، ابوطالب و حسین داوری (1396). «جریانشناسی تهیه و تدوین کتابهای زبان انگلیسی تخصصی «سمت»: تجربة سه رویکرد مواجهه با مهارت خواندن در قالب متن بهمثابة ابزار زبانی، ابزار انتقال اطلاعات و محرک تولید»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شمارة 21 (41)، ص 1ـ25.
تشفام، مسعود و همکاران (1376). انگلیسی برای دانشجویان رشتة دامپزشکی، تهران: سمت.
جزایری، ابوالقاسم و احمدرضا فرزانهنژاد (1396).انگلیسی برای دانشجویان رشتة تغذیه،تهران: سمت.
جلاییپور، جمالالدین و رامین دهدشت حیدری (1387). انگلیسی برای دانشجویان رشتة مهندسی برق: الکترونیک،تهران: سمت.
خزاعیفر، علی و همکاران (1369). انگلیسی برای دانشجویان علوم انسانی (2)، تهران: سمت.
زمانی، بیبی عشرت و اعظم اسفیجانی (1385). «کاربرد گرافیک در آموزش مفاهیم فیزیکی در کتابهای درسی علوم مقطع ابتدایی کشورهای ایران، امریکا و انگلستان به منظور پرورش روحیة جستوجوگری در دانش آموزان»، نشریة علوم تربیتی، شمارة 13(2)، ص 95ـ118.
ضیاءحسینی سیدمحمد و سیداحمد ضیاءحسینی (1383).انگلیسی برای دانشجویان فیزیک کاربردی، تهران: سمت.
عباسنژاد، محمد و مهدی مسیبزاده (1384). انگلیسی برای دانشجویان رشتة نقشهبرداری،تهران: سمت.
عزبدفتری، بهروز و همکاران (1368). انگلیسی برای دانشجویان کشاورزی (1)، تهران: سمت.
عطایی، محمودرضا و همکاران (1391). انگلیسی برای دانشجویان رشتة پزشکی، تهران: سمت.
عطایی، محمودرضا و همکاران (1394). انگلیسی برای دانشجویان مهندسی،تهران: سمت.
فرجامی، هادی (1396). انگلیسی برای دانشجویان رشتههای علوم انسانی، تهران: سمت.
فرهادی، حسین (1380). انگلیسی برای دانشجویان رشتة زیستشناسی (3)، تهران: سمت.
کسایی، مسعود (1382). انگلیسی برای دانشجویان رشتة مدیریت صنعتی (3)، تهران: سمت.
لپیونکا، مری الن (1386). نحوة نگارش و تهیة کتاب درسی دانشگاهی، مترجم: گروه مترجمان، چاپ دوم، تهران: سمت.
محمودی، محمدعلی و همکاران (1377).انگلیسی برای دانشجویان رشتة تربیتبدنی،تهران: سمت.
نظریمنظم،هادی و سیدرضا موسوی (1395). «نقد و بررسی نقش آموزشی تصویر در کتابهای آموزش زبان عربی به غیر عربزبانها»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شمارة 39 (20)، ص 26ـ44.
Ajayi, L. (2018). “Teaching/Developing vocabulary using graphic organizers and modeling”, In John I. Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, pp. 1-12, John Wiley & Sons, Inc.
Ben-David, R. (2002). Enhancing comprehension through graphic organizers, Master of Arts Thesis, New Jersey: Kean University.
Bromley, K., DeVitis, L. I. & M. Modlo (1995). Graphic Organizers: Visual Strategies for Active Learning, New York: Scholastic Professional Books.
Bromley, K., Irwin-De Vitis, L. & M. Modlo (1999). “50 Graphic organizers for reading”, Writing & More, New York: Scholastic Professional Books.
Burns, D. E., Leppien, J., Omdal, S., Gubbins, E. J., Muller, L. & Vahidi, S. (2006). Teachers’ Guide for Explicit Teaching of Thinking Skills, University of Connecticut: The National Research Center on the Gifted and Talented.
Chang, Y. L. (2006). Visual Organizers as Scaffolds in Teaching English as a Foreign Language, (MA Thesis), University of Bridgeport, U.S.
Dehnad, A. (2005). “Graphic organizers as an effective study technique in an ESP class”, In Proceedings of the First National ESP/EAP Conference, Vol. 2: 563-579.
Donaghy, K. & D. Xerri (2017). The Image in English Language Teaching, Floriana, Malta: ELT Council, Ministry for Education and Employment.
Drapeau, P. (1999). Great Teaching With Graphic Organizers: Lessons and Fun-shaped Templates That Motivate Kids of all Learning Styles, New York: Scholastic Professional Books.
Ellis, E. (2004). Makes Sense Strategies Overview, Retrievd from www.GraphicOrganizers. com
Gil-Garcia, A. & J. Villegas (2003). “Engaging minds, enhancing comprehension and constructing knowledge through visual representations”, Paper presented at a Conference on Word Association for Case Method Research and Application June 29-July 2, Bordeaux, France.
Griffin, C. C. & B. L. Tulbert (1995). “The effect of graphic organizers on students comprehension and recall of expository text: A review of the research and implications for practice”, Reading & Writing Quarterly, 11: 73-89.
Hall, T. & N. Strangman (2002). “Graphic Organizers National Center on Assessing the General Curriculum”, Retrieved from http://www.cas.org/ncac
Hill, D. A. (2003). “The visual elements in EFL course books”,In B. Tomlinson (Ed.), Developing Materials for Language Teaching, pp. 174-182, London: Continuum Press.
Iranmehr, A., Davari, H. & S. M. Erfani (2011). “The application of organizers as an efficient technique in ESP textbooks development”, Theory and Practice in Language Studies, 1(4): 417-422.
Kress, G. R. & T. Van Leeuwen, (1996). Reading Images: The Grammar of Visual Design. Psychology Press.
Levin, J. R. (1981). “On functions of pictures in prose”, In. F. J. Pirozzolo & M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and Cognitive Processes in Reading, pp. 203-228, New York: Academic Press.
Merkley, D. M. & D. Jefferies (2000). “Guidelines for implementing a graphic organizer”, The Reading Teacher, 54(4): 350-357.
Robinson, D.H. (1998). “Graphic organizers as aids to text learning”, Reading Research and Instruction, 37(2): 85-105.
Romney, C. (2012). “Images in ELT textbooks: Are they just decoration?”, In JALT 2011 Conference Proceedings, pp. 392-398, Tokyo: JALT.
Romney, C., Bell, L., Bradford-Watts, R. C. & E. Skier (2011). The Role of Graphics in Business English Textbooks, 210.
Soleimani, H. (2005). “EAP in Iran: drawbacks of SAMT EAP textbooks”, In Proceedings of the First National ESP/EAP Conference, Vol. 3, pp. 216-229, Tehran: SAMT Publication.
Tahririan, M. H. & E. Sadri (2013). “Analysis of images in Iranian high school EFL course books”, Iranian Journal of Applied Linguistics, 16(2): 137-160.
Trabasso, T. & E. Bouchard (2002). “Teaching readers how to comprehend text strategically”, In C.C. Block & M. Pressley (Eds.), Comprehension Instruction: Research-Based Best Practices, pp. 176-200, New York: Guilford.
Wills, S. & E. Ellis (2008). Theoretical and Empirical Basis for Graphic Organizer Instruction, Retrieved from http://docplayer.net/25253424-The-theoretical-and-empirical-basis-for-graphic-organizerinstruction.html