آتشپا، حمیده (1396). عملکرد هنرمندانه به مثابه پژوهش، تهران: دانشگاه الزهرا.
آدامز، لوری (1388). روششناسیهای هنر، ترجمة علی معصومی، تهران: انتشارات نظر.
بارنت، سیلوان (1392). راهنمای تحقیق و نگارش در هنر، ترجمة بتی آواکیان، تهران: سمت.
بلیکی، نورمن (1384). طراحی پژوهشهای اجتماعی، ترجمة حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
قرهبیگی، مصیب (1392). «حقیقت و تنگناهای روش»، پایگاه تحلیل و اطلاعرسانی فرهنگ علوم انسانی، قابل دسترسی از: http://farhangemrooz.com.
کرمی، مرتضی، حاتمیکیا، سمیه و رویا پورحاجی (1398). «دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی»، فصلنامة پژوهش و نگارش کتب درسی، 23 (45)، ص 118ـ126.
گری، کرول و جولیان ملینز (۱۳۹۴). بصریسازی پژوهش: روش تحقیق در هنر و طراحی، ترجمة طاهر رضازاده، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران.
محمدپور، احمد (1389). روش در روش: دربارة ساخت معرفت در علوم انسانی، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
محمدی، حمزه (1391). «نقد و بررسی کتب سهگانة روششناختی اثر دکتر احمد محمدپور»، سایت انجمن جامعهشناسی ایران، مریوان: سالن همایشهای دانشگاه پیام نور مریوان [سخنرانی].
Artistic Research conference in Sweden. (2021). “Swedish Research Council”. available from: https://www.vr.se/
Balkema, A. W. & Slager, H. (Eds.). (2004). Artistic research (Vol. 18). Rodopi.
Biggs, M. & Karlsson, H. (Eds.). (2010). The Routledge Companion to Research in the Arts. Routledge.
Borgdorff, H. (2012). The Conflict of the Faculties: Perspectives on Artistic Research and Academia, Leiden University Press.
Burnard, P., Mackinlay, E. & Powell, K. (Eds.). (2016). The Routledge International Handbook of Intercultural Arts Research, Routledge.
De Cosson, A. F. (2003). (Re) Searching Sculpted A/r/tography:(Re) Learning Subverted-knowing Through Aporetic Praxis (Doctoral dissertation, University of British Columbia).
EARN: European Artistic Research Network (2004). Available from: https://www.elia-artschools.org
Eisner, Elliot W. (1963). “Research in creativity: Some findings and conceptions”. Childhood Education 39, No. 8, pp. 371-375.
ELIA: An Empowering Force Within Higher Arts Education (2021): available from:https://elia-artschools.org.
Gray, Carole & Julian Malins (1993). “Research procedures/methodology for artists and methodology for artists and designersˮ, The Center for Research in Art & Desin.
Hannula, M., Suoranta, J., Vadén, T., Griffiths, G. & Kölhi, K. (2005). Artistic Research: Theories, Methods and Practices, Academy of Fine Arts.
ICQI: International Congress of Qualitative Inquiry (2020). Seventeenth International Congress of Qualitative Inquiry, Available from: https://icqi.org/
Irwin, R. L. & De Cosson, A. (Eds.), (2004). A/r/tography: Rendering self through arts-based living inquiry. Pacific Educational Press.
Irwin, R. L., Pardiñas, M. J. A., Barney, D. T., Chen, J. C. H., Dias, B., Golparian, S. & A. MacDonald (2017). A/r/tography Around the World. In The Palgrave handbook of global arts education, pp. 475-496, Palgrave Macmillan.
Irwin, Rita L. (2013). “Becoming a/r/tography.” Studies in Art Education 54, No. 3: 198-215.
JAR: Journal of Artistic Research (2020). https://www.jar-online net.
Kershaw, B. (Ed.). (2011). Research Methods in Theatre and Performance, Edinburgh University Press.
Klein, J. (2010). “What is artistic researchˮ, Research Catalogue, pp. 1-6.
Knowles, J. G. & A. L. Cole (2008). Handbook of the Arts in Qualitative Research: Perspectives, Methodologies, Examples, and Issues, Sage.
Leavy, P. (2009). Method Meets Art: Arts-Based Research Practice, Guilford Publications.
LeBlanc, N. & R. L. Irwin (2019). “A/r/tographyˮ, In: Oxford Research Encyclopedia of Education.
Pentassuglia, M. (2017). “The Art (ist) is present: Arts-based research perspective in educational research”, Cogent Education, 4(1), 1301011.
SAR: Society for Artistic Research (2019). 10th SAR International Conference on Artistic Research. Zurich University of the Arts.available from https://societyforartisticresearch.org