احمدی، آمنه، مهرمحمدی، محمود، ملکی، حسن، صادقی، علیرضا و مرتضی طاهری (1399). «تبیین چارچوب مفهومی اهداف دورههای تحصیلی از منظر اسناد تحولی»، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 73(1)، ص 81ـ104.
امینی، محمد، رحیمی، حمید و حمیدرضا خدابخشی (1397). «ارزیابی مقایسهای کیفیت عناصر برنامه درسی در رشته علوم تربیتی»، راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5 (2)، ص 1ـ12.
بابادیعکاشه، زهرا، نصر، احمدرضا، نیلی، محمدرضا و محمدصادق طباطبایی (1398). «تبیین اهداف و فعالیتهای یاددهی و یادگیری مطلوب در برنامه درسی کارورزی رشتة حقوق»، تدریسپژوهی، 7 (1)، ص 184ـ205.
حاجتمند، فرزانه، فتحیواجارگاه، کورش و علیاکبر خسرو بابایی (1393). «ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره دکترای اخلاق پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی ایران از دیدگاه استادان و دانشجویان»، فصلنامة اخلاق پزشکی، 27 (1)، ص 129ـ153.
داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی و عادل آذر (1398). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: اشراقی، صفار.
کریمی، صدیقه و احمدرضا نصر اصفهانی (1391). «روشهای تجزیهوتحلیل دادههای مصاحبه»، پژوهش، 7 (1)، ص 71ـ94.
کیامنش، علیرضا (1388). نقادی و خبرگی آموزشی، مندرج در کتاب برنامه درسی: نظرگاهها، چشماندازها (مهرمحمدی و همکاران)، مشهد: انتشارات قدی رضوی، به نشر.
لوننبرگ، فردریک و آلن ارنشتاین (1996). برنامهریزی درسی: تحلیل و بهسازی تدریس، ترجمة مرحوم مصطفی شریف، اصفهان: جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان.
ملکی، حسن (1392). مقدمات برنامهریزی درسی، تهران: سمت.
موسوی، ستاره، نیلی، محمدرضا، نصر، احمدرضا و محمد مسعود (1394). «تبیین شاخصهای نوآوری در هدفهای برنامههای درسی رشتههای هنری و بررسی میزان کاربست آنها»، دو فصلنامة مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 11 (1)، ص 85ـ120.
نیککار، محمد، حجت، عیسی و عباسعلی ایزدی (1392). «بررسی سازة هدف و کاربست آن در ایجاد انگیزش در نوآموز معماری»، دوفصلنامة مطالعات معماری ایران، 3 (1)، ص 85ـ107.
یارمحمدیان، محمدحسین (1393). مبانی و اصول برنامهریزی درسی، تهران: انتشارات یادواره کتاب.
Abell, M. M., Debra K. B. & J. S. Thomas (2005). “Access to the general curriculum: A curriculum and instruction perspective for educators”, Intervention in School & Clinic, 41 (2): pp. 82-86.
Akker, J, V, D. (2003). “Curriculum perspectives: An Introduction”, In J. van den Akker, U. Hameyer, & W. Kuiper (Eds.), Curriculum landscapes and trends, pp. 1-10, Dordrecht, the Netherlands: Kluwer.
Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Beauchamp, G. (1981). Curriculum Theory, 4th ed., Itasca, Ill.: F.E. Peacock Publishers.
Berry, T. R. (2014). “Internationalization, internalization, and intersectionality of identity: A critical race feminist re-images curriculum, Journal of Curriculum Theorizing, 30(1).
Betees.,S. (2004). “Follow-up study conducted in west texas state university graduates that opinions about the quality of the curriculum was discussed”, Handbook of the Undergraduate Curriculum, Jossey-Bass Publisher.
Cheng, Michael S. (2012). A Competency Model for Culinology Graduates: Evaluation of the Research Chefs Association’s Bachelor of Science in Culinology Core Competencies, Graduate Theses and Dissertations, Iowa State University.
Creswell, J., W. & V. L. Plano Clark (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research, London: Sage Publication Inc.
Creswell, W. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, 4th ed., Boston: Pearson publisher.
Dehghani, M., Pakmehr, H. & H. Jafari Sani (2011). “Managerial of challenges curriculum implementation in higher education”, Procedia Social and Behavioral Sciences, No. 15, pp. 2003-2005.
Dent, J., Harden, R. M. & D. Hunt (2017). A Practical Guide for Medical Teachers, Elsevier Health Sciences.
Eisner, E.W. (1994). Educational Imagination, Macmillan Publishing Company.
European Students’ Union (2017). Overview on Student-Centred Learning in Higher Education in Europe: Research Study, Retrieved from Brussels, Belgium: European Students’ Union.
Fenstermacher, G. & J. Soltis (2004). Approaches to Teaching, New York: Teachers College Press.
Gamson, D. A., Eckert, S. A. & J. Anderson (2019). “Standards, instructional objectives and curriculum design: A complex relationship”, Phi Delta Kappan, 100(6): 8-12.
Gillham, B. (2000). The Research Interview, London: Rautledge.
Hartel, R. W. & E. A. Foegeding (2004). “Learning: objectives, competencies, or outcomes?”, Journal of Food Science Education, 3(4): 69-70.
Huang, Z. J. (1991). Curriculum Design, Taipei: Taiwan donghua publishing house in Chinese.
Islam, A. (2019). “Improving educational quality through curriculum development: An empirical investigation using stakeholder feedback data”, Journal of Education, 199(2): 69-82.
Jordens, J. Z. & N. Zepke (2009). “A network approach to curriculum quality assessment”, Quality in Higher Education, 15 (3): 279-289.
Keinänen, M., Ursin, J. & K. Nissinen (2018). “How to measure students’ innovation competences in higher education: Evaluation of an assessment tool in authentic learning environments”, Studies in Educational Evaluation, 58, pp. 30-36.
Kirsten, N. (2019). “Improving literacy and content learning across the curriculum? How teachers relate literacy teaching to school subjects in cross-curricular professional development”, Education Inquiry, 10(4): 368-384.
Klein, M. F. (1985). Curriculum Design. International Encyclopedia of Education: Curriculum Studies, Volume II. Husen, T. and Postlethwaite (Eds.), Pergamon Press: Oxford England, pp. 1163-1170.
Krejcie, R. V. & D. W. Morgan (1970). Determining Sample Size for Research Activities, Texas A. & M. University.
Küçüktepe, C. & A. A. Uğurlu (2014). “Examination of Turkish curriculums of the republic period in terms of objectives”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, No. 152,
pp. 1001-1006.
Lattuca, L. & J. Stark (2009). Shaping the College Curriculum: Academic Plans in Context, San Francisco: Jossey Bass.
Locke, E. A. & G. P. Latham (1990). A Theory of Goal Setting and Task Performance, Englewood cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
Marsh, C. J. (2009). Key Concepts for Understanding Curriculum, Routledge.
Scott, T. & P. Brysiewicz (2016). “African emergency nursing curriculum: Development of a curriculum model”, International Emergency Nursing, No. 27, pp. 60-63.
Sen, S., Umemoto, K., Koh, A. & V. Zambonelli (2017). “Diversity and social justice in planning education: A synthesis of topics, pedagogical approaches, and educational goals in planning syllabi”, Journal of Planning Education and Research, 37(3): 347-358.
Sharani, B. R. (2008). Training Manual on Competency Based Learning Assessment, Dhaka: AGAMI Printing & Publishing Co.
Tyler, R. W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction, Chicago: University of Chicago Press.
Walker, D. F. (2003). Fundamentals of Curriculum: Passion and Professionalism, Lawrence Erlbaum Associates Press.
Warton, P. M. (2001). “The forgotten voices in homework: Views of students”, Educational Psychologist, 36, pp. 155-165.
Zeller, M. P., Sherbino, J., Whitman, L., Skeate, R. & D. M. Arnold (2016). “Design and implementation of a competency-based transfusion medicine training program in canada”, Transfusion Medicine Reviews, 30(1): 30-36.