آرمند، م. (2003). راهنمای تهیۀ طرح تألیف کتاب درسی دانشگاهی. انتشارات مفلین هاگتون. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 1382، 9، 66 ـ 73.
آرمند، م. (1387). ویژگیهای کتاب درسی مطلوب دانشگاهی از دیدگاه استادان و دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 2(2)، 21.
افشار، ک. (1388). تفکر بصری در کتابهای درسی دانشگاهی. نامۀ هنرهای تجسمی و کاربردی، 2، 75-86.
امینی، س.ک. (1381). آیین نگارش مکاتبات اداری. تهران: مرکز مدیریت دولتی.
اصنافی، ح.ز.، رفاهی کمساری (2020). معیارهای ارزیابی و رتبهبندی محتوایی کتابهای تخصصی در حوزۀ علوم انسانی ازنظر متخصصان. کتابداری و اطلاعرسانی، doi:10.30481/lis.2020.199112.1617
آقابابائی، ن. (2019). تأثیر ترسیم استدلال و نقشة مفهومی در کتاب درسی دانشگاهی بر تفکر نقادانه. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(44)، 1-20. doi:10.30487/rwab.2019.36378
اقاربپرست، م.ر. (1396). تحلیل انتقادی کتاب نگاهی نو به دین و سیاست در نظام بینالملل کنونی. مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی. جلد اول تجارب حرفهای نقد.
بهرامبیگی، م. (1395). نقش تصویر و رنگ آن در کتابهای درسی و دانشگاهی و تأثیر آن در آموزش زبان بیگانه. ترویج علم، 10، 37ـ 53.
تاجی، ن.، و زمانزاده، ز. (2015). تدوین الگوی بهینۀ بودجهبندی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور. مدلسازی اقتصادی، 9(29)، 125-141.
حسینی، س.م.، و خندقی، ا. (2017). بررسی و تحلیل کتابهای درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
حسینی، س.م.ح.، و مطور، م. (2012). نقدی بر کتابهای درسی دانشگاهی رشتۀ علوم تربیتی در ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 16(26)، 119-142.
رضایی، ن.، و نوروززاده، ر. (1388). پیشبایستهها و الزامات کتاب درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
روحانی، ع.، و فرهنگجو، م. (1395). نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 38 ، 114 ـ 131.
رون، س.ا. (1390). میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتابهای درسی دورۀ ابتدایی نظام آموزشوپرورش ایران. مطالعات برنامۀ درسی، 22، 97 ـ 116.
رضی، ا. (1388). شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
جمالی زواره، ب.، نصر، ا.ر.، و آرمند، م. (2008). معیارهای ارزیابی کتابهای درسی دانشگاهی. نشریۀ پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 13(1)، 9-31.
ستار، آ. (1385). بررسی رابطۀ میان نیازها و علائق دانشجویان با یادگیری مطالب کتابهای درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
قرهگوزلو، ز.، سلیمانی، ن.، و آرمند، م. (1396). نقد و ارزیابی کتابهای درسی پرکاربرد دانشگاهی رشتۀ علوم ارتباطات براساس استانداردهای کتاب درسی دانشگاهی. مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب انسانی، شمارۀ 2.
شهلایی، ه.، صفرنواده، م.، آرمند، م.، و موسیپور، ن. (2021). شناسایی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی بهمنظور طراحی الگو با رویکرد کیفی فراترکیب. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 25(48)، 88-118. doi:10.30487/rwab.2021.524304.1440
شوکتی گورابی، س. (2020). شایستگیهای نرم مدیران پروژه، حقیقتی مغفولمانده در آموزش دانشگاهی. نشریۀ عمران و پروژه، 1(9)، 11-17.
طبری، ا.، نوریان، م.، آرمند، م.، و نوروزی، د. (2020). سنتزپژوهی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(46)، 114-145.
بابانآبادی، ف.، زینآبادی، ح.ر.، و عبداللهی، ب. (1396). ارزیابی کیفیت یک کتاب مطرح در رشتۀ مدیریت آموزشی از منظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی. مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، 30 آذر 1396، ج. اول تجارب حرفهای نقد.
فرمهینیفراهانی، م. (1393). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی: انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی. تهران: شباهنگ.
فتحی واجارگاه، ک.، و آقازاده، م. (1385). راهنمای تألیف کتابهای درسی. تهران: آییژ.
فتحی واجارگاه، ک. (1394). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
فاطمیامین، ز.، و فولادیان، م. (2009). نظام آموزشی و بازدهی آموزشی مطالعۀ تطبیقی 70 کشور جهان. راهبرد فرهنگ، 7، 103ـ130.
صالحی، ک.، قاسمی، م.، فلاحی، و.، و نامداری، و. (1395). بازنمایی چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعهای با روش پدیدارشناسی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(26)،123ـ 148.
کاظمی، م.ا. (1396). نقد و بررسی کتاب تاریخ تحول دولت در اسلام. مجموعهمقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی. جلد اول «تجارب حرفهای نقد».
کرمی، م.، حجازی، ز.، طباطبایی، م.ص. (2016). شناسایی، مقایسه و تحلیل گرایشهای موضوعی غالب و غایب در کتابهای درسی دانشگاهی رشتۀ مطالعات برنامۀ درسی در ایران و جهان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 20(38)، 48-63.
کریمی، س.ب.، و ملکی، ح. (2009). بررسی میزان نقش طراح آموزشی در تألیف کتاب درسی از دیدگاه متخصّصان برنامهریزی درسی و آموزشی. روانشناسی تربیتی، 5(14)، 1-21.
کریمی، ص.، و شریف، م. (2014). چالشهای آموزش عالی در تدوین محتوای برنامۀ درسی با رویکرد جامعۀ یادگیری. رویکردهای نوین آموزشی، 9(1)، 107-142.
کفاشی، م. (1395). کاربرد نرمافزار spss در پژوهش اجتماعی. تهران: فوقان.
کمایی فرد، س.، و جابر، م. (1391). انسجام متن تعاریف در کتابهای درسی دانشگاهی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 26، 25ـ 45.
کیانی، م.، و آرمند، م. (1398). الگوی تلفیقی طراحی سؤال در کتابهای درسی دانشگاهی: مطالعۀ موردی کتابهای درسی گروه علوم تربیتی و روانشناسی «سمت». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 45، 181ـ204.
فکری، م. (1392). آسیبشناسی کتابهای دانشگاهی درزمینۀ آموزش مهارتهای زبان عربی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 28، 9ـ 95.
لپیونکا، م. آ. (1385) نحوۀ نگارش کتاب درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
مجیدی، م. (1364). تاریخچۀ مختصر کتابهای درسی و سیر تطور آن در ایران از زمان تأسیس دارالفنون تا به امروز. تعلیم و تربیت ، 4، 65ـ 95.
مرادی، ن. (1388). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: آییژ.
مهرمحمدی، م. (1390). برنامة درسی: نظرگاهها، رویکردها چشماندازها. تهران: سمت.
ملکی، ح.، و محمد، آ. (1398). مقدمهای بر شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
ملکی، ح. (2005). شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 1(14).
منصوریان، ی. (2013). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، 1ـ 17.
مهرابی، م. (1391). طراحی الگوی مطلوب کتاب درسی دانشگاهی باز و از راه دور و مقایسۀ کتابهای درسی دانشگاه پیام نور. پایاننامۀ رشتۀ برنامهریزی آموزش از دور.
مهرابی، م.، و زندی، ب. (2017). تحلیل مفهوم کتاب درسی دانشگاهی باز و از دور براساس مدل هیبرید و ارائه مدل (انگلیسی). نشریۀ ایرانی آموزش از دور، 1.
مهرمحمدی، م. (1379). فلسفۀ علم معاصر، آموزش علوم و مهارتهای زیباییشناختی تعلیم و تربیت. نشریۀ همایش علوم تجربی ابتدایی، 1.
میمند. ز. (1384). اصول و معیارهای تدوین محتوای کتاب درسی دانشگاهی بهعنوان راهنمای عمل. مجموعهمقالات اولین همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران.
زینالدینی میمند، ز.، نادری، ع.، شریعتمداری، ع.، سیف نراقی، م.، و هاشمی، س.ا. (1387). توسعۀ علمی در دانشگاهها با تدوین کتابهای درسی برمبنای اصول و معیارهای مناسب. تولید علم، 8.
میک، ی. (2000). پژوهش و نگارش کتاب درسی. ترجمۀ ش. مرادزاده و ر. گلشایی (1393). تهران: سمت.
موسیپور، ن. (1385). مبانی برنامهریزی آموزش متوسطه، آستان قدس رضوی: به نشر دانشگاه شهید باهنر کرمان.
نصر، ا.ر.، جمالی زواره، ب.، نیلی، م.ر.، و آرمند، م. (2012). تبیین معیارهای نگارشی و ساختاری تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی رشتههای علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی. آموزش عالی، 5(18)، 45-66.
نصرآبادی، ا.، و شول، ع. (1395). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر نوآوری تبیین نقش میانجی یادگیری بینسازمانی. نشریۀ مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 84، 125ـ152.
نظری، ی.، و تقواییفر، ک. (2018). بررسی شاخصهای جامعیت و روزآمدی کتاب الجامع فی تاریخ الأدب العربی (الأدب الحدیث) با رویکرد تحلیل محتوا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 21(41)، 120-139.
وفایی، افشین (1377). «دانشگاهها در قرون وسطی»، روزنامة سلام.
هاشمی، س.، صالحی عمران، ا.، و کرمخانی، ز. (2015). تفکر انتقادی حلقۀ مفقودۀ نظام آموزش عالی: بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجویان و چگونگی آموزش آن از سوی استادان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 8(27)، 99-123.
هانگلر، پ. ب. (2006). اصول تحقیق پرستاری: روشها ـ ارزیابی ـ کاربرد. تهران: اندیشۀ رفیع.
Amerian, M., & Khaivar, A. (2014). Textbook Selection, Evaluation, and Adaptation Procedures. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 6, 523-533.
Bahadori, H., & Hosseini, P. (2012). Reduction of cement consumption by the aid of silica nano-particles (investigation on concrete properties). Journal of Civil Engineering and Management, 18(3), 416-425.
Bolinger, M. C. (2012). Evaluation of a Practice Change to Improve Screening, Identification, and Management of Patients with Prediabetes.
Colyar, J. (2011). Book Review: Jeannie Oakes and Marisa Saunders (Eds.), Beyond Tracking: Multiple Pathways to College, Career, and Civic Participation. Cambridge, MA: Harvard Education Press, 2008. 336 pp. $29.95. Urban Education, 46(2), 251-258.
El-ahwal, & Marwa, N. (2020). Effect of Micro-Teaching Method Supported by E-Learning Platforms inEnriching Pre-service Mathematics Teachers' Teaching Practice s And Improve Self-efficacy.
Fahimifar, S., Isfandyari-Moghaddam, A., & Vasfi, M. R. (2020). The Desirable Features and Weaknesses of Iranian Academic Textbooks Publishing in Social Science Fields. Publishing Research Quarterly, 36(1), 102-115. doi:10.1007/s12109-019-09701-4.
Fuchs, E., & Bock, A. (2018). The Palgrave handbook of textbook studies: Springer.
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1989). Guba, Egon G. and Yvonna S. Lincoln, Fourth Generation Evaluation. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Ghufron, M. A. (2016). Evaluating academic writing textbook: Teachers’ and students’ perspectives. Arab World English Journal (AWEJ), 7(1), 326-340.
Harwood, C., McGregor, J., Proby, C., Griffiths, C., Barker, J., Bleiker, T.,... . Creamer, D. (2016). Rook’s Textbook of Dermatology.
Harrison, A. G. (2001). How do teachers and textbook writers model scientific ideas for students? Research in science education, 31(3), 401-435.
Haynes, A. (2010). Writing Successful Academic Books... Cambridge University Press.
Khutorskoi, A. (2006). The place of the textbook in the didactic system. Russian Education & Society, 48(3), 78-93.
Laketa, S., & Drakulic, D. (2015). Quality of Lessons in Traditional and Electronic Textbooks. Interdisciplinary Description of Complex Systems: INDECS, 13, 117-127. doi:10.7906/indecs.13.1.12
Mahmood, K. (2011). Conformity to quality characteristics of textbooks: The illusion of textbook evaluation in Pakistan. Journal of research and Reflections in Education, 5(2), 170-190.
Mahmood, K., Iqbal, M. Z., & Saeed, M. (2009). Textbook evaluation through quality indicators: The case of Pakistan. Bulletin of Education and Research, 31(2), 1-27.
Mas-Bleda, A., & Thelwall, M. (2018). Do prestigious Spanish scholarly book publishers have more teaching impact? Aslib Journal of Information Management.
Nicholls, N. (2009). Rising textbook expenses and a search for solutions: Survey and interview results from Michigan faculty.
Nikonova, E. I., Sharonov, I. A., Sorokoumova, S. N. Suvorova, O. V. & Sorokoumova, E. A. (2016). Modern Functions of a Textbook on Social Sciences and Humanities as an Informational Management Tool of University Education. International Journal of Environmental and Science Education, 11(10), 3764-3774.
Nazarova, T., & Gospodarik, I. P. (2006). Strategy for the Development of the Textbook. Russian Education & Society, 48(6), 86-102.
Laketa, S., & Drakulić, D. (2015). Quality of lessons in traditional and electronic textbooks. Interdisciplinary Description of Complex Systems: INDECS, 13(1), 117-127.
Rao, S., & Perry, Ch. (2003). Convergent interviewing to build a theory in under‐researched areas: principles and an example investigation of Internet usage in inter‐firm relationships. Qualitative Market Research: An International Journal.
Rashidi, Z., & Farasatkhah, M. (2018). Conceptualizing of bullying from the perspective of the faculty members of Tehrans comprehensive universities: a Grounded Theory study. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 24(4), 123-150.
Pingel, F. (2010). UNESCO guidebook on textbook research and textbook revision: Unesco.
Průcha, J. (2014). Results and prospects of textbook research in the Czech Republic. Orbis scholae, 8(2), 91-99.
Sikurova, L., Balis, P., & Zvarik, M. (2011). Penetration of laser light through red blood cell ghosts. Journal of Photochemistry and Photobiology B: Biology, 103(3), 230-233.
Siregar, T., & Frisnoiry, S. (2019). The applying of KKNI-based textbooks as productivity facilities student creativity program. Paper presented at the Journal of Physics: Conference Series.
Stober, D. R., & Grant, A. M. (2010). Evidence based coaching handbook: Putting best practices to work for your clients: John Wiley & Sons.
Sun, J., Flores, J., & Tanguma, J. (2012). E‐Textbooks and students’ learning experiences. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 10(1), 63-77.
Tivyaeva, I., Suleimanova, O., & Fomina, M. (2021). New Type of University Textbook: Teaching Linguistic Research Fundamentals in Post-COVID Research Space. ARPHA Proceedings, 4, 984.
Van Manen, M. (2016). Phenomenology of practice: Meaning-giving methods in phenomenological research and writing: Routledge.
Van Manen, M. (1996). Phenomenological Pedagogy and the Question of Meaning. Phenomenology and Educational Discourse: Heinemann Higher and Further Education, Durban.
Wang, X., Zhang, X.Y., Zhu, R.F., Xing, A.H., & Kang, Z.F. (2017). An investigation on compiling opinions on and suggestions for a biochemistry textbook from nursing undergraduates. Chinese Nursing Research, 4(3), 141-145.