آرمند، م.، همت، م.، رحمانی کنیگری، م.، فهیمیفر، س.، بهروزی، ع.، طالب حقیقی، ف.، و زرقانی، م. (1400). شناسایی و اولویتبندی ملاکهای ارزیابی کتب چاپی در حوزۀ علوم پزشکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 49، 237-272.
آصف زاده، س. (1387). راهنمای آموزش بالینی برای دستیاران پزشک. قزوین: دانشگاه علوم پزشکی قزوین.
احمدزاده هروی، ش. (1392). تاریخ نقد ادبی. تهران: سمت.
امنخانی، ع. (1398). تاریخ نقد ادبی معاصر در ترازوی نقد (نگاهی انتقادی به پژوهشهای انجامشده دربارۀ تاریخ نقد ادبی معاصر). ادبیات پارسی معاصر، 1، 59ـ 80.
آلن، گ. (1385). بینامتنیت. ترجمۀ پ. یزادنجو. ویراست 2. تهران: نشر مرکز.
جمالی زواره، ب.، نصر، ا.، آرمند، م.، و نیلی، م.ر. (1388). تبیین معیارهای محتوایی تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی رشتههای علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی. سخن سمت، 21، 31ـ 49.
رحمانی، ع.، و ظفرآبادی، ح. (1400). ارزیابی و نقد کیفیت کتاب صرف و نحو عربی اثر عباس ماهیار (براساس معیار دهگانۀ منصوریان). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 48، 160ـ 183.
رضی، ا. (1385). شاخصههای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاه. تهران: سمت.
رمضانی، ا. (1398). ارزشیابی کتاب درسی و راهنمای معلم زبانآموزی و جملهسازی دانشآموزان ناشنوا/کمشنوا. کودکان استثنایی، 2، 123ـ142.
زرینکوب، ع.ح. (1361). نقد ادبی. تهران: امیرکبیر.
سید حسینی، ر. (1376). نقد کتاب «مکتبهای ادبی». تهران: نگاه.
سیف، ع.ا. (1393). روانشناسی پرورشی نوین. ویرایش هفتم. تهران: دوران.
عظیمی، ص.، و احمدزاده هروی، ش. (1397). بهسوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلۀ بدن از فلسفه و جامعهشناسی تا ادبیات. مطالعات زبان و ترجمه، 4، 86ـ117.
عابدی جزینی، م. (1399). جستاری در نقد کتاب تاریخ النقد الادبی فی الاندلس اثر محمد رضوان الدایه. نقدنامۀ زبان و ادبیات عربی، 2، 125ـ144.
محمودی، ف. (1391). طراحی الگوی برنامۀ درسی مبتنی بر مسئله در دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت آموزشی و اعتبارسنجی و امکانسنجیان در آموزش عالی ایران. رسالۀ دکتری، تهران: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی، گروه زبان و ادبیات. مصوبات هفتصد و هفتمین جلسۀ شورای برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 12/11/1387.
ملکی، ح. (1301). برنامهریزی درسی: راهنمای عمل. تهران: مدرسه.
منصوریان، ی. (1392). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، 1ـ17.
نظری منظم، ه.، و موسوی، س.ر. (1395). نقد و بررسی نقش آموزشی تصویر در کتابهای آموزش زبان عربی به غیر عربزبانها (بررسی موردی: کتاب تاریخ الادب العربی، اثر حنا الفاخوری). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 39، 26ـ44.
Ahmadzadeh Heravi, Sh.. (2013). A History of Literary Criticism. SAMT: Iran.
Habib, M.A.R. (2011). A History of Literary Criticism: From Plato to the Present. Willey-Blackwell: UK.
Arif, S. (2020). Evaluating Textbooks and Their Potential for EFL Learning and Teaching: A Case Study. Munich: GRIN Verlag.
Hall, V. (1963). Short History of Literary Criticism. New York University
Press: USA.
Serasi, R., Fatimah, L., Hakim, M., & Arif, R. (2021). A Textbook Evaluation on English Textbook Entitled “Grow with English” used by Students of Minural Huda Bengkulu City. Journal Al-Lughah, 10, 22-31.
Tabatabaei Lotf, N., Ahmadzadeh Heravi, Sh., & Sokhanvar, J. (2013). Imaginary ‘Homeland’ and Constitution of a Collective Identity in Diasporic Experiences: An Analysis of The Hundred Secret Senses by Amy Tan. Mediterranean Journal of Social Sciences, 14, 385-396.