ابطحی، حسین و ترابیان، محسن (1389)، بررسی تحقق اهداف آموزش عالی براساس سند چشمانداز بیستساله کشور با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی، پژوهش در نظامهای آموزشی، 4(8)، 31-60.
احمدی، غلامعلی، عصاره، علیرضا، احمدی طباطبایی، محمدرضا، امینی زرین، علیرضا (1397)، طراحی الگوی پیشنهادی برنامه درسی آموزش سواد سیاسی، مطالعات برنامه درسی، 13(49)، 5-56.
افتخاری، اصغر و مهجور، حمید (1395)، الگوی تربیت سیاسی از دیدگاه شهید مطهری (ره)، رهیافت انقلاب اسلامی،10(36)، 77-98.
امینی، محمد، صدیق ارفعی، فریبرز، قدمی، ملوک (۱۳۸۸)، بررسی اثربخشی برنامه درسی تربیت سیاسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانشآموزان: مطالعه موردی شهر کاشان، دو ماهنامه دانشور رفتار، ۱۶ (۳۶)، 41-51.
آقا محمدی، جواد و اسدی، سیداحسن (1395)، شایستگیهای مورد نیاز معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی فراگیران، پژوهشهای اجتماعی اسلامی، 22(109)، 75-102.
بذرگر، رضوان و شهریاری، اصغر (۱۳۹۹)، نقش مدارس در تربیت شهروند فعال، ماهنامه دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، ۳ (۲۴)، ۹۲-۱۰۴.
بهشتی، سعید و مسعودیان، پریسا (1391)، بررسی اهداف و اصول و روش های تربیت سیاسی بر مبنای نهج البلاغه، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 20(25)، 17-7.
بهشتی، سعید، حمیدزاده، محمدحسن و ملکی، حسن (1395)، مبانی قرآنی معرفت شناسی برنامه درسی تربیت سیاسی، پژوهشهای سیاست اسلامی، 4(9)، 49-73.
ترک زاده، رستمعلی و مطلبی، مسعود (1396)، منافع ملی و تربیت سیاسی دانشآموزان در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر دوره دوم متوسطه، فصلنامه مطالعات منافع ملی، 3(10)، 54-68.
جراحی دربان، مهدی، بابازاده، مجید و رودمقدس، رمضـانعلی (1393)، مبانی، اصـول و روشهای تربیت سیاسی در اسلام از منظر قرآن، فصلنامۀ بصـیرت و تربیـت اسـلامی، 11(31)، 23-46.
جعفری فر، سکینه، ترابی، محمد و محسنی مشتقین، علی (۱۴۰۰)، آینده پژوهی تربیت سیاسی- اجتماعی، نشریه سپهر سیاست، ۸ (۲)، ۹۵-۱۱۶.
جعفری هرندی، رضا و نجفی، حسن (1398)، تربیت اجتماعی و سیاسی به روایت کتاب های درسی، مطالعات برنامه درسی، 14(52)، 159-184.
حمیدزاده، محمدصادق، ملکی، حسن و بهشتی، سعید (1395)، مبانی قرآنی معرفتشناسی برنامۀ درسی تربیت سیاسی، پژوهشهای سیاست اسلامی، 4(9)، 49-73.
داوودی، محمد و فاضلی دهکردی، مهدی (1394)، بررسی اهداف تربیت سیاسی در قرآن، با تأکید بر مبانی و اصول تربیتی، آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث، 1(2)، 19-40.
رائی تهرانی، حبیب (1388)، نظریه هژمونی: آنتونی گرامشی، فصلنامه علوم اجتماعی، 6(7)، 44-57.
رضوی، سید عباس، ملکی، حسن؛ عباس پور، عباس؛ ابراهیمی قوام، صغری (۱۳۸۹)، بررسی تربیت سیاسی در برنامه درسی رسمی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۶ (۱۶)، ۱۹-32.
سبحانی نژاد، مهدی، نجفی، حسن و نورآبادی، سولماز (۱۳۹۶)، مفهوم تعالی و نقد وضعیت موجود آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران، فصلنامه مطالعات ملی، ۱۸ (۲)، 25-42.
سلحشوری، احمد، یداللهی فر، محمد جواد، خنکدار طارسی، معصومه (1391)، مبانی و مؤلفههای تربیت سیاسی از دیدگاه امام خمینی، پژوهشنامه انقلاب اسلامی (دانشگاه همدان)، 5(17)، 111-126.
شاه علی، احمدرضا، اسدی، مهدی، کدخدازاده، محمدامین (1400)، شناسایی عوامل مؤثر بر تربیت سیاسی دانشجو یان: مطالعه موردی دانشگاههای فنی و مهندسی شهر تهران، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 11(2)، 259-294.
شریفی، عالیه (1394)، نقش معلم در تربیت دانشآموز، ماهنامه تربیت، 29(248)، 54-61.
طباطبایی، مینو (1397)، بررسی مؤلفههای تربیت سیاسی در کتابهای درسی، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26 (40)، 119-136.
عالم، عبدالرحمن (1376)، بنیادهای علم سیاست، تهران، نشرنی.
عبدالله، عبدالمطلب و زارع، ملیحه (۱۳۹۶)، بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر تربیت سیاسی شهروندان (نمونه موردی شهر شیراز)، مجله دانش سیاسی، ۱۳ (۱)، ۱۲۳-۱۵۰.
عبداللهی، هنگامه، رضایی، محمدهاشم، فقیهی، علیرضا و سیفی، محمد (۱۳۹۸)، بررسی وضعیت موجود تربیت سیاسی در دورة ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران، نشریه جامعهشناسی سیاسی ایران، ۲ (۴)، ۷۸۴-۷۹۹.
فتحی واجارگاه، کوروش (1398)، برنامه درسی به سوی هویتهای جدید، تهران، آبیژ.
فقیهی، علی نقی، بهرامی، سوسن، جعفری هرندی، رضا، عبدی زرین، سهراب (1400)، نقش برنامههای فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان، فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 22(55)، 153-176.
محبی، علی، کریمی خویگانی، روحالله (1392)، بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، فصلنامه علمی بصیرت و تربیت اسلامی، 10(27)، 65-77.
مهرمحمدی، محمود (1397)، برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
نورالدینی، فاطمه السادات، احمدزاده، الهام و حیدری، اطهرالسادات (1394)، تربیت سیاسی در مراکز آموزش عالی با تاکیدبرمبانی نظری اسلام، سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی تهران.
هوشمند مطهر، پارسا (1400)، تربیت سیاسی در قرآن با تأکید بر اصل حق محوری، تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث، 1(1)، 89-119.
یوسف زاده چوسری، محمدرضا و شاه مرادی، مرتضی (۱۳۹۹)، ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی براساس ساحت تربیت اجتماعی– سیاسی، نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۵ (۱۴)، ۱۷۳-۲۰۶.
Adam, H., Moodley, K. (2013), Xenophobia, Citizenship and Identity in South
Africa, African Sun Media: Political Science.
Ahmad, I. (2017), Political Science and the Good Citizen: The Genealogy of Traditionalist Paradigm of Citizenship Education in the American School Curriculum, Journal of Social Science Education,16(4), 41-60. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v16-i4-1581
Biddulph, M., Lambert, D., Balderstone, D. (2015),
Learning to Teach Geography in the Secondary School, London: Routledge.
Cai, C., Huang, P. (2021), Theoretical Research and Practical Application of Ideological and Political Education Construction of Physical Education Curriculum, Frontiers in Sport Research, 3(1), 10-14. https://doi.org/10.25236/FSR.2021.030103.
Cooper, H., & Hedges, L. V. (2009), Research Synthesis as a scientific process, The Handbook of Research synthesis and meta-Analysis (pp. 3-16), US: Russell Sage.
Crick, B. (2018), The proper limits of student influence, In Anarchy and Culture (pp. 155-171), Routledge.
Davies, I. (2013), Political Literacy in Japan and England, Citizenship, Social and Economics Education, 12(3), 24-45.
Davis, J. (2022), A liberatory response to antiblackness and racism in the mathematics education enterprise, Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education,2(9), 1-20.
Dexiang, T. (2011), In career guidance for College Students Ideological and political education content and the feature, Party building, 6 (4), 67-69.
Dill, J. S., & Elliot, M. (2019), The Private Voice: Homeschooling, Hannah Arendt, and Political Education, Peabody Journal of Education, 94(3), 263- 280.
Fuchs, E., & Bock, A. (2018),
The Palgrave Handbook of Textbook Studies, New York: Palgrave Macmillan US. DOI:
10.1057/978-1-137-53142-1
Guan, J. (2019), Research on the Way of Integrating Chinese Excellent Traditional Culture into the Ideological and Political Education in Colleges and Universities, In 2018 8th International Conference on Education and Management (ICEM 2018), Atlantis Press.
Guan, J. (2019), Research on the Way of Integrating Chinese Excellent Traditional Culture into the Ideological and Political Education in Colleges and Universities, In 2018 8th International Conference on Education and Management (ICEM 2018), Atlantis Press.
Ho, W. (2020), The influence of politics in Hong Kong’s education system 23 years after its handover from the United Kingdom to China, The International Education Journal: Comparative Perspectives,19(2), 121-148.
Joseph, S. (2015), Curriculum Politics in Higher Education: What Educators need to do to Survive, International Journal of Higher Education, 4(3), 14-20.
Keeves, J. P., Darmawan, I., & Lietz, P. N. (2021), Globalisation, Culture and Social Transformation, In Third International Handbook of Globalisation, Education and Policy Research (pp. 415-438), Springer, Cham.
Koskimaa, V., & Rapeli, L. (2015), Political socialization and political interest: The role of school reassessed, Journal of Political Science Education, 11(2), 141-156.
Kuş, Z., & Tarhan, Ö. (2016), Political Education in Social Studies Classrooms: A Perspective From Turkey, Journal of Theory and Practice in Education, 12(3), 464-483.
Lingling, L. (2021), Practice of Curriculum Ideological and Political Education in Specialized Courses of English School Under the Guidance of Optimization Theory, Journal of Critical Studies in Language and Literature, 2(4), 14-19.
McClellan, E. (2021), Curriculum Theory and the Undergraduate Political Science Major: Toward a Contingency Approach. PS: Political Science & Politics, 54(2), 368-372.
Moffet, J. (2015), Twelve tips for “flipping” the classroom, Medical Teacher, 37(4), 331-336.
Molapo, M.R., Pillay, V. (2018), Politicising curriculum implementation: The case of primary schools, South African Journal of Education, 38(1), 1-9.
Moon, S. (2012), Cultural transition: Curricular discourse with internalization of curriculum, Transnational curriculum inquiry, 9 (1), 1- 19.
Ontas, T., Eguz, S., & Yildirim, E. (2020), Reflections of Political Education on Primary Education Classes, International Online Journal of Educational Sciences, 12(2), 25-48.
Ornstein, A. C., & Hunkins, F. (2018), Curriculum: Foundations, Principles, and
Issues. 7th Edition, New York: Pearson.
Pangalila, T. (2019), Peningkatan Civic Disposition Siswa Melalui Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan (PKn), Journal Pendidikan Kewarganegaraan, Universitas Lambung Mangkurat, 7(1), 264-284.
Peled-Elhanan, N. (2012), Palestine in Israeli School Books: Ideology and Propaganda in Education, New York: I.B. Tauris.
Prashar, A. (2015), Assessing the flipped classroom in operations management: A pilot study, Journal of Education for Business, 90(3), 126-38.
Qiu, W. G. (2017), The Value Implication and Generation Path of Curriculum Ideological and Political Education, Ideological and Theoretical Education, 7(4), 10-14.
Rata, E. (2014), The three stages of critical policy:An example of curriculum analysis. Policy future in education,12 (3), 347-358
Richter, J., & Janson, H. (2007), A validation study of the Norwegian version of the Ages and Stages Questionnaires. Acta Paediatrica, 96(5), 748-752.
Shen, J. X., Qi, J., Ma, G. H., & Zheng, C. J. (2018), Ideological and Political Education in Curriculum of Traffic Engineering: An Example of Traffic Environmental Impact Assessment Course, Educational Sciences: Theory & Practice, 18(6), 2864-2873.
Smit, M. H., & Oosthuizen, I. J. (2011), Improving school governance through participative democracy and the law, South African Journal of Education, 31(1), 55- 73.
Soule, S. R. (2011), The crucible of democracy: civic education in Bosnia and Herzegovina (dissertation), University of California, Santa Barbara.
Sypnowich, C. (2018), Lessons from dystopia: Critique, hope and political education, Journal of Philosophy of Education, 52(4), 660-676.
Viennet, R., Pont, B. (2017), Education Policy Implementation: A Literature Review and Proposed Framework, OECD Education Working Paper, 163(4), 1-63
Wahlström, Ninni (2018),Where is ‘the political’ in curriculum research?, Journal of Curriculum Studies, DOI: 10.1080/00220272.2018.1537375
Zheng, P., Wang, X., & Li, J. (2022), Exploration and practice of curriculum ideological and Political Construction Reform ——Take "information security" course as an example, ASP Transactions on Computers, 1(1), 1