آرمند م. و ح. ملکی (1391). مقدمهای بر شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی، تهران: سمت.
برخورداری، م.، جلالمنش، ش. و م. محمودی (1390). «بررسی میزان گرایش به تفکر نقادانه در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد»، نشریة پرستاری ایران، 69، ص 18ـ25.
حبیبزاده، ح.، مرادی، ی. و د. رسولی (1393). «تأثیر آموزش به روش نقشة مفهومی بر مهارتهای تفکر نقادانه دانشجویان پرستاری»، مجلة دانشکدة پرستاری و مامایی ارومیه، 12(5)، ص 379ـ385.
زینآبادی، ح. ر. و ف. بابانآبادی (1396). «تأملی بر عوامل و نشانگان کارآمدی و اثربخشی یک کتاب مطرح در رشتة مدیریت آموزشی»، پژوهش و نگارش کتاب دانشگاهی، شمارة، 40، ص 1ـ24.
سرهنگی، ف.، معصومی، م.، عبادی، ع.، سید مظهری م.، رحمانی، آ. و ا. رئیسیفر (1389). «تأثیر روش تدریس نقشة مفهومی بر مهارتهای تفکر نقادانة دانشجویان پرستاری»، مجلة پرستاری مراقبت ویژه، 3(4)، ص 143ـ 148.
صادقیگندمانی، ح.، شهبازی، س.، ناصریبروجنی، ن. و و. پویش (1395). «مقایسة تأثیر آموزش به روش نقشة مفهومی و روش تدریس متداول بر تفکر نقادانة دانشجویان پرستاری»، نشریة آموزش پرستاری، 5(4)، ص 27ـ32.
عبدلی، س. و ط. خواجهعلی (1390). «مقایسة تأثیر نقشهکشی مفهومی بالینی و فرایند پرستاری در توسعة مهارتهای تفکر نقادانة دانشجویان پرستاری»، مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی/ ویژهنامة توسعه آموزش و ارتقای سلامت، 11(9)، ص 1420ـ1429.
مصرآبادی، ج. (1390). «بررسی روایی و پایایی شیوههای نمرهگذاری آزمونهای مبتنی بر نقشة مفهومی»، اندیشههای نوین تربیتی، 7(2)، ص 9ـ32.
معطری، م.، سلیمانی، س.، جمالیمقدم ن. و ف. مهبودی (1391). «تأثیر آموزش نقشة مفهومی بر «مهارتهای تفکر نقادانة اختصاصی پرستاری» در دانشجویان پرستاری»، مجلة ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(10)، ص 756ـ767.
منصوریان، ی. (1392). «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، ص 1ـ17.
مهدیزاده، ح.، لطفی، ف. و م. اسلام پناه (1391). «بررسی تأثیر نقشههای استدلالی بر تفکر نقادانة دانشآموزان»، فناوری آموزش، 7(2)، ص 153ـ160.
مهرینژاد، س. ا. (1386). «انطباق و هنجاریابی آزمون مهارتهای تفکر نقادانة کالیفرنیا»، تازههای علومشناختی، 9(3)، ص 63ـ72.
میک، یان (1393). پژوهش و نگارش کتاب درسی، ترجمة شهروز مرادزاده و رامین گلشائی، تهران: سمت.
American Psychological Association (2013). APA Guidelines for the Undergraduate Psychology Major: Version 2.0. Retrieved from http://www.apa.org/ed/precollege/ undergrad/index.aspx
Ausubel. D. P. (1962). “A subsumption theory of meaningful verbal learning and retention”, The Journal of General Psychology, 66: 213-224.
Behnke, Y. (2018). “Textbook effects and efficacy”, In: E. Fuchs & A. Bock (Eds.), The Palgrave Handbook of Textbook Studies, pp. 383-398, New York: Palgrave Macmillan.
Brown, T. R. (1967). Attitudes Toward Science and Critical Thinking Abilities of Chemistry and Non-chemistry Students in the Tacoma Public Schools, Unpublished PhD Dissertation, Oregon State University.
Carrington, M., Chen, R., Davies, M., & Kaur, J., & B. Neville (2011). “The effectiveness of a single intervention of computer-aided argument mapping in a marketing and a financial accounting subject”, Higher Education Research & Development, 30(3): 387-403.
Chen, S. L., Liang, T., Lee, M. L. & I. C. Liao (2011). “Effects of concept map teaching on students’ critical thinking and approach to learning and studying”, The Journal of Nursing Education, 50(8): 466-469.
Chiang, K., Fan, C., Liu, H. & G. Chen (2016). “Effects of a computer-assisted argument map learning strategy on sixth-grade students’ argumentative essay reading comprehension”, Multimedia Tools and Applications, 75(16): 9973-9990.
Cooper, J. L., Sidney, P. G. & M. W. Alibali (2017). “Who benefits from diagrams and illustrations in math problems? Ability and attitudes matter”, Applied Cognitive Psychology, 32(1): 24-38.
Davies, M. (2011). “Concept mapping, mind mapping and argument mapping: What are the differences and do they matter?”, Higher Education, 62: 279-301.
Dwyer, C. P. (2011). The Evaluation of Argument Mapping as a Learning Tool, Unpublished PhD dissertation, National University of Ireland.
Dwyer, C. P., Hogan, M. J. & I. Stewart (2012). “An evaluation of argument mapping as a method of enhancing critical thinking performance in e-learning environments”, Metacognition and Learning, 7(3): 219-244.
Dwyer, C. P., Hogan, M. J. & I. Stewart (2015). “The effects of argument mapping-infused critical thinking instruction on reflective judgement performance”, Thinking Skills and Creativity, 16: 11-26.
Easterday, M. W., Aleven, V., Scheines, R., & S. M. Carver (2009). “Constructing causal diagrams to learn deliberation”, International Journal of Artificial Intelligence in Education, 19: 425-445.
Eppler, M. J. (2006). “A comparison between concept maps, mind maps, conceptual diagrams, and visual metaphors as complementary tools for knowledge construction and sharing”, Information Visualization, 5: 202-210.
Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction, California: California Academic Press.
Facione, P. A. (1991). Using the California Critical Thinking Skills Test in Research, Evaluation, and Assessment, California: California Academic Press.
Halpern, D. F. (2003). Thought and Knowledge: An introduction to Critical Thinking, 5th ed., New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Hansen, T. I. (2018). Textbook use. In: E. Fuchs & A. Bock (Eds.), The Palgrave Handbook of Textbook Studies, pp. 369-381, New York: Palgrave Macmillan.
Harrell, M., & Wetzel, D. (2015). Using argument diagramming to teach critical thinking in a first-year writing course, In M. Davies & R. Barnett (Eds.), The Palgrave Handbook of Critical Thinking in Higher Education, pp. 213-232, New York: Palgrave Macmillan.
Hatami, J., Ahmadzade, B. & E. Fathiazar (2013). “University professors’ views on the application of critical thinking on teaching process”, Research and Planning in Higher Education, 19(3): 103-119.
Hoffmann, M. H. G. (2015). “Changing philosophy through technology: Complexity and computer-supported collaborative argument mapping”, Philosophy & Technology, 28(2): 167-188.
Hoffmann, M. H. G. (2018). “Stimulating reflection and self-correcting reasoning through argument mapping: Three approaches”, Topoi, 37(1): 185-199.
Huang, M., Tu, H., Wang, W., Chen, J., Yu, Y., & C. Chou (2017). “Effects of cooperative learning and concept mapping intervention on critical thinking and basketball skills in elementary school”, Thinking Skills and Creativity, 23: 207-216.
Huang, Y., Chen, H., Yeh, M., & Y. Chung (2012). “Case studies combined with or without concept maps improve critical thinking in hospital-based nurses: A randomized-controlled trial”, International Journal of Nursing Studies, 49: 747-754.
Khodadady, E., & A. Ghanizadeh (2011). “The impact of concept mapping on EFL learners’ critical thinking ability”, English Language Teaching, 4(4): 49-60.
Knight, E. B., & E. L. Lee (2008). A Guide to Teaching Developmental Psychology, UK: Wiley-Blackwell.
Kohzadi, H., Azizmohammadi, F., & F. Samadi (2014). “Is there a relationship between critical thinking and critical reading of literary texts: A case study at Arak University (Iran)”, International Letters of Social and Humanistic Sciences, 33: 63-76.
Lee, W., Chiang, C., Liao, I., Lee, M., Chen, S., & T. Liang (2013). “The longitudinal effect of concept map teaching on critical thinking of nursing students”, Nurse Education Today 33: 1219-1223.
Magner, U. I. E., Schwonke, R., Aleven, V., Popescu, O. & A. Renkla (2014). “Triggering Situational Interest by Decorative Illustrations Both Fosters and Hinders Learning in Computer-Based Learning Environments”, Learning and Instruction, 29: 141-152.
Maneval, R. E., Filburn, M. J., Deringer, S. O. & G. D. Lum (2011). “Concept mapping: Does it improve critical thinking ability in practical nursing students?”, Nursing Education Perspectives, 32(4): 229-33.
Novak, J. D. & A. J. Cañas (2008). The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them, Pensacola: IHMC Florida Institute for Human and Machine Cognition.
Quitadamo, I. J. & M. J. Kurtz (2007). “Learning to improve: Using writing to increase critical thinking performance in general education biology”, CBE – Life Sciences Education, 6: 140-154.
Rapanta, C., & D. Walton (2016). “The use of argument maps as an assessment tool in higher education”, International Journal of Educational Research, 79: 211-221.
Scheuer, O., McLaren, B. M., Weinberger, A. & S. Niebuhr (2014). “Promoting critical, elaborative discussions through a collaboration script and argument diagrams”, Instructional Science, 42(2): 127-157.
Sinatra-Wilhelm, T. (2012). “Nursing care plans versus concept maps in the enhancement of critical thinking skills in nursing students enrolled in a baccalaureate nursing program”, Creative Nursing, 18(2): 78-84.
Van Gelder, T. (2005). Teaching critical thinking: Some lessons from cognitive science, College Teaching, 53(1): 41-46.
Van Gelder, T. (2015). “Using argument mapping to improve critical thinking skills”, In M. Davies & R. Barnett (Eds.), The Palgrave Handbook of Critical Thinking in Higher Education, pp. 183-192, New York: Palgrave Macmillan.
Wheeler, L. A. & S. K. Collins (2003). “The influence of concept mapping on critical thinking in baccalaureate nursing students”, Journal of Professional Nursing, 19(6): 339-346.
Yeh, S. S. (1998). “Validation of a scheme for assessing argumentative writing of middle school students”, Assessing Writing, 5(l): 123-l50.
Yue, M., Zhang, M., Zhang, C. & C. Jin (2017). “The effectiveness of concept mapping on development of critical thinking in nursing education: A systematic review and meta-analysis”, Nurse Education Today, 52: 87-94.