احمدی، کبری، مکتبیفرد، لیلا و عصمت مؤمنی (1394). «سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و فرهنگ از دیدگاه کاربران»، فصلنامه مطالعات دانششناسی، دورة 1، شمارة 4.
ایزی، مریم و محمدرضا نیلی (1395). «پیامدهای آموزشی، روانشناختی، جسمی و اجتماعی کاربری موبایل»، ماهنامة رشد تکنولوژی آموزشی، دورة 32، ص 29.
توکل، محمد و سید محسن بنیجمالی (1393). «بررسی وضعیت نشر الکترونیکی کتاب در ایران و چگونگی مصرف کتاب الکترونیکی در بین کاربران ایرانی»، فصلنامة علمی ـ پژوهشی مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، شمارة 24.
دنیای اقتصاد (1393). «کاغذ دیجیتالی گران قیمت Sony»، شمارة 3167، صفحة بازار دیجیتال.
رستمینژاد، محمدعلی، زنگویی، اسداله، شریفینسب، صادق و حسین شکوهیفرد (2014). «تأثیر قلم حروف (فونت) بر سرعت، درک مطلب و دقت خوانندگان کتب درسی»، پژوهش ونگارشکتبدانشگاهی، دورة 18، شمارة 34، ص 51ـ66.
عاملی، سعیدرضا (1388 ). متن مجازی، تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
عربگری، لیلا و مرضیه صادقی (1395). «دیدگاه ناشران ایرانی دربارة وضعیت نشر کتاب الکترونیکی»، فصلنامة تحلیل پژوهشی کتاب مهر، شمارة 19 و20.
گال، مردیت، بورگ، والتر و جویس گال (1395). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، مترجمان: جمعی از مؤلفان، زیر نظر دکتر احمدرضا نصر اصفهانی، جلد اول، تهران: سمت.
نثری، شبنم، زارعی زوارکی، اسماعیل، آرمند، محمد و عیسی رضایی (2012)، «طراحی و تولید کتاب درسی الکترونیکی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری و نگرش دانشجویان»، پژوهشونگارشکتبدانشگاهی، 16(27)، ص 82.
Al Saadi, K., Lane-Kelso, M., Al Hafeedh, A., Al Sheithani, Z., & M. Al Wishahi (2017). “Are We Ready for E-Books? Omani University Students’ Uses and Perceptions of E-Books”, Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(2): 11-25.
Aliabadi, K., Delavar, A. Nili, M. R. and M. Iziy (2018). “Validating printed and electronic version of Digital Natives Assessment Scale (DNAS)”, Technology of Education, dio: 10.2206/jte. 2018. 4209. 2025.
Anameriç, H. & F. Rukancı (2003). “E-kitap teknolojisi ve kullanımı”, Türk Kütüphaneciliği, 17(2): 147-166.
Bergström, A. & L. Höglund (2014). “A national survey of early adopters of e-book reading in Sweden”, Information Research: An International Electronic Journal, 19(2): No 2.
Bozkurt, A. & M. Bozkaya (2015). “Evaluation criteria for interactive e-books for open and distance learning”, The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(5).
Buzzetto-More, N., Guy, R. & M. Elobaid (2007). “Reading in a digital age: e-books are students ready for this learning object?”, Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 3(1): 239-250.
Carr, J. (Producer). (2012). “WiredCosMos An examination of humanity & our role in the universe”, Digital Natives: Learning Styles & Internet Habits, Retrieved from http://wiredcosmos.com/2012/06/05/digital-natives-learning-styles-internet-habits/#disqus_thread
Dede, C. (2005). “Planning for neomillennial learning styles: Implications for investments in technology and faculty”, Educating the net Generation, 5.
Faris, M. J. & S. A. Selber (2011). E-Book Issues in Composition: A Partial Assessment and Perspective for Teachers, Paper presented at the Composition Forum.
Friedl, J. & A. T. Verčič (2011). “Media preferences of digital natives’ internal communication: A pilot study”, Public Relations Review, 37(1): 84-86.
Ghaem Sigarchian, H., Logghe, S., Verborgh, R., De Neve, W., Salliau, F., Mannens, E., and D. Schuurman (2018). “Hybrid e-TextBooks as comprehensive interactive learning environments”, Interactive Learning Environments, 26(4): 486-505.
Gibbons, S. (2007). “Redefining the roles of information professionals in higher education to engage the net generation”, Keynote Paper Presented at Educause Australasia, pp. 260-270.
Gregory, C. L. (2008). “But I want a real book”: an investigation of undergraduates’ usage and attitudes toward electronic books, Reference & User Services Quarterly, pp. 266-273.
Jung, J., Chan-Olmsted, S., Park, B. & Y. Kim (2012). “Factors affecting e-book reader awareness, interest, and intention to use”, New Media & Society, 14(2): 204-224.
Kamalipour, Y. R., Robinson, W. L. & M. L. Nortman (1998). College Students’ Media Habits: A Pilot Study.
Liaw, S.-S. & H.-M. Huang (2016). “Investigating learner attitudes toward e-books as learning tools: based on the activity theory approach”, Interactive Learning Environments, 24(3): 625-643.
Lim, E.-L. & K. F. Hew (2014). “Students’ perceptions of the usefulness of an E-book with annotative and sharing capabilities as a tool for learning: a case study”, Innovations in Education and Teaching International, 51(1): 34-45.
Loan, F. A. (2009). “Impact of new technology on reading habits: A glimpse on the world literature”, Paper Persented at the National Seminar Role of School Libraries in Quality Education, New Delhi.
Loan, F. A. (2011). “Media preferences of the net generation college students”, International Journal of Library and Information Science, 3(7): 155-161.
Lone, F. A. (2011). “Reading habits of rural and urban college students in the 21st century”, Library Philosophy and Practice, (1): 77.
Majid, S. & V. Tan (2007). “Understanding the reading habits of children in Singapore”, Journal of Educational Media & Library Sciences, 45(2): 187-198.
Mokhtari, K., Reichard, C. A. & A. Gardner (2009). “The impact of internet and television use on the reading habits and practices of college students”, Journal of Adolescent & Adult Literacy, 52(7): 609-619.
Muir, L. & G. Hawes (2013). “The case for e-book literacy: Undergraduate students’ experience with e-books for course work”, The Journal of Academic Librarianship, 39(3): 260-274.
Prensky, M. (2001). “Digital natives, digital immigrants part 1”, On the Horizon, 9(5): 1-6.
Romero, M., Guitert, M., Sangra, A. & M. Bullen (2013). “Do UOC students fit in the Net generation profile? An approach to their habits in ICT use”, The International Review of Research in Open and Distance Learning, 14(3): 158-181.
Rostaminezhad, M. A. (2018). “To interact or not to interact: Why students print interactive instructional multimedia? Problem of reading or reviewing?”, Asia-Pacific Journal of Information Technology and Multimedia, 7(1(.
Strother, E. A., Brunet, D. P., Bates, M. L. & J. R. Gallo (2009). “Dental students’ attitudes towards digital textbooks”, Journal of Dental Education, 73(12): 1361-1365.
Subba Rao, S. (2001). “Familiarization of electronic books”, The Electronic Library, 19(4): 256-247.
Teo, T. (2013). “An initial development and validation of a Digital Natives Assessment Scale (DNAS)”, Computers & Education, 67: 51-57.
Teo, T., Kabakçi Yurdakul, I. & Ö. F. Ursavas (2016). “Exploring the digital natives among pre-service teachers in turkey: A Cross-Cultural validation of the digital native assessment scale”, Interactive Learning Environments, 24(6): 1231-1244.
Tosun, N. (2014). “A study on reading printed books or e-books: Reasons for student-teachers preferences”, Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 13(1): 21-28.