آصف زاده، سعید. شجاعی، پریسا و امیریان، سمیه (1392). ارزیابی کاربردی بودن طرحهای تحقیقات نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 17(1)، 69-75.
احمدی شیرازی، معصومه و شکرابی، زینب. (1390). تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبانآموزان فارسی زبان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 1(2)، 5-17.
انتظاری، منیرالسادات. (1394). نقش آموزش بر مدیریت کیفیت و بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش و مدل تعالی سازمانی، دومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری. شرکت همایش آروین البرز؛ کوالاالامپور مالزی، 24 آذرماه 1394؛
باغدار دلگشا، علی و ایمانپور، بنیامین. (1395). پردازش شخصیتهای مزدک و انوشیروان در نگارشهای میرزا فتحعلی آخوندزاده و میرزا آقاخان کرمانی. تاریخ نامه ایران بعد از اسلام، 12(7)، 37-62.
بستانی، قاسم. (1398). نقد و بررسی اخبار آغاز نگارش حدیث به فرمان عمر بن عبدالعزیز. حدیث پژوهی، 11(1)، 161-192.
بهی مهر، سارا؛ ریاحی نیا؛ نصرت و منصوریان، یزدان. (1393). شناسایی مشکلات پایاننامهنویسی از دیدگاه دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی در دانشگاههای شهر تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 48(1)، 39-59.
جلیلی، سیّد اکبر؛ ابطحی، خدادادیان، سیّد مهدی و ابطحی، مهدی. (1393). تأثیر راهبرد ترجمه بر خطاهای دستوری و واژگانیِ فارسیآموزان چینی در نگارش به زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 3(شماره یک-پیاپی 6)، 137-161.
پروین، نورالدین؛ فرخیپور، سجاد و شوشتری، مهدی. (1400). بررسی تأثیر بازخوردهای اصلاحی مکتوب بر یادگیری نگارش زبان خارجی: مطالعه مقایسهای بازخوردهای فرازبانشناختی، فراخوانشی و نو قالب در مجموعه آموزشی صدی الحیاة. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 25(48)، 138-159.
پریرخ، مهری. (1388). چالشهای نگارش مقاله برای نشر در مجله های علمی – پژوهشی. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 10(2)، 1-4.
حاتمی، علی؛ جهانگیری، جهانگیر و فتاحی، سجاد. (1391). بررسی عوامل مرتبط با گرایش دختران تحصیل کرده به مهاجرت به خارج از کشور: "مطالعه موردی دانشجویان دختر مراجعه کننده به مراکز اعزام به خارج دانشجو شهر شیراز". زن و جامعه (جامعه شناسی زنان). 3(2 (مسلسل 10))، 55-80.
حری، حمیدرضا؛ جلایی، سید عبدالمجید و حمزه نژاد، نسیم. (1394). بررسی تاثیر فرار مغزها بر تولید و تجارت خارجی ایران با استفاده از یک مدل تعادل عمومی قابل محاسبه. نظریه های کاربردی اقتصاد. 2(1)، 25-44.
حری، عباس. (1400). آیین نگارش علمی، چاپ هشتم. تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
حسینزاده، مینا؛ حسنخانی، هادی و رحمانی فرناز. (1394). اخلاق در پژوهشهای کیفی: تحلیل مفهوم به روش تحولی راجرز. مجله اخلاق پزشکی-علمی پژوهشی، 9(32)، 11-43.
حسینیان، شهامت و عیسی آبادی مجید. (1396). ابعاد استراتژی توانمندسازی منابع انسانی معاونت نیروی انسانی ناجا. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 3(5)، 97-126
رحمانیزاده دهکردی، حمیدرضا. (1393). معیارهائی برای نگارش علمی براساس (فهم، ترجمه و آنالیز) یک مقالهی تأثیرگذار جهانی:«مدرنیته، پروژهی نا تمام». حکمت و فلسفه، 10(40)، 37-62.
رستمی حصوری، هاجر. (1393). اثر مهاجرت نیروی انسانی متخصص (فرار مغزها) بر فقر در کشورهای در حال توسعه. فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی، 2(5)، 93-104.
رضائی، عباسعلی و سیری، هانیه. (1401). فعالیتهای هوشیاری-افزا در حوزه واژگان: مطالعه موردی کتابهای آموزش زبان انگلیسی برای اهداف ویژه در ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 26(50)، 1-21.
رودی رشت آبادی، ام سلمه؛ محمدعلی زاده، سکینه و حقدوست، علی اکبر. (1390). بررسی درک مدیران پرستاری شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان در زمینه رعایت حقوق بیماران به عنوان آزمودنی های تحقیق و میزان مشارکت آنان در فعالیت های پژوهشی. اخلاق پزشکی، 17، 61-76
زارع، ساجد. (1399). بررسی اثربخشی تمرین «الگو در ترجمه» بر پیشبرد مهارت نگارش عربیِ دانشجویان فارسی زبان. جستارهای زبانی، 11(1)، 277-300.
زاهدی، لادنناز. (1386). اقدامات سوء علمی در فرآیند پژوهش های پزشکی و نگارش مقالات: مسئولیت حرفهای. اخلاق در علوم و فناوری، 4(2)، 73-80.
زرقانی، مهدی. (1389). تکوین تدریجی سنت نگارش تاریخ ادبی ایران. شعر پژوهی، 3(2)، 75-102.
زندی، رضا؛ وکیل الرعایا، یونس و فرهادی نژاد، محسن. (1398). طراحی مدل نگهداشت ژن نخبگی با تأکید بر دانشآموختگان آموزش عالی و وزارت بهداشت. جامعه شناسی کاربردی، 30(4)، 97-112.
ساداتی نوش آبادی، سید مهدی و صبوری، نرجس بانو. (1397). بررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند»(پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی). جستارهای زبانی، 9(6)، 69-91.
ساکی، رضا. (1390). اخلاق در پژوهشهای آموزشی و مولفههای آن. اخلاق در علوم و فناوری، 19(6)، 47-58.
سعادتی، فاطمه؛ منصوریان، یزدان و زره ساز، محمد. (1396). تحلیل وضعیت ساختاری مقالههای پژوهشی و راهنماهای نگارش در مجلههای علمی-پژوهشی حوزه علم اطلاعات و دانششناسی. تعامل انسان و اطلاعات، 4(1)، 28-40.
سیری، مسعود و قربان دایی، ستاره. (1395). تاثیر خودآزمایی مهارت نگارش به روشهای سازنده و پایان محور بر عملکرد نگارش و دقت خودآزمایی زبان آموزان ایرانی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 6(2)، 343-364.
شیردل، میلاد؛ دهقانی، مرضیه و خلیلی، سپیده. (1401). تبیین علل تمایل دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به مهاجرت: کاوشی پدیدارشناسانه. دومین کنفرانس ملی آینده نگری در روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز.
صدوقی، مجید. (1390). ضوابط اخلاقی در پژوهشهای علوم رفتاری. روش شناسی علوم انسانی، 17(67)، 97-121.
طاهرخانی، سکینه. (1395). ملاحظات اخلاقی در پژوهشهای مرتبط با خشونت خانگی. مجله اخلاق پزشکی-علمی پژوهشی، 10(35)، 143-175.
عامری، علیرضا و پورنیک صفت، زهرا. (1396). مطالعه فرآیندهای ویراست و بازبینی هنگام نگارش گونههای مختلف متن. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 7(1)، 179-202.
عزیزی، نعمت اله؛ علیخانی، پرستو و محمدی، شیر کوه. (1393). نقش آموزش عالی فرامرزی در پویایی و مهاجرت نیروی انسانی متخصص. مجله آموزش عالی ایران، 6(4)، 21-46.
عسکرپور، وحید. (1396). نگارش آغازین و جایگاه آن در تطور فرهنگ و ادراک انسان نقدی بر کتاب شکلگیری و توسعة آغاز نگارش در ایران. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 17(4)، 99-112.
قابضی، روح الله. (1392). بررسی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی در مراکز پژوهشی (مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت). نوآوری و ارزش آفرینی، 3(1)، 111-121.
قاسمی، مجید و صالحی، کیوان. (1397). تحلیل پدیدارشناسانه عوامل درونسازمانی مؤثر بر استفاده از مؤسسات تولید مقاله و پایاننامه. سیاست علم و فناوری، 11(4)، 35-48.
لطفی یامچی، خدیجه؛ کلاته سیفری، معصومه و حسینی، الهه. (1396). مدل ساختاری تأثیر مدیریت استعداد بر بهره وری نیروی انسانی و نوآوری در سازمانهای ورزشی (مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی). مدیریت منابع انسانی در ورزش، 5(1)، 35-48.
لطیفی، سعید؛ نوروزی، امید؛ حاتمی، جواد و فردانش، هاشم. (1398). تأثیر محیط یادگیری مشارکتی آنلاین مبتنی بر بازخورد همتا و آموزش استدلال ورزی بر کیفیت نگارش و بازخورد استدلالی. پژوهش در نظام های آموزشی، 13(45)، 27-44.
محمدپورلیما، نغمه؛ عالیزاد، فرشید و خوئینی، علی. (1394). چالشهای اعزام و حضور نیروی انسانی متخصص در مناطق بحرانزده. فصلنامه علمی دانش پیشگیری و مدیریت بحران، 5(1)، 21-29.
مردانی، امیرحسین؛ ناخدا، مریم و شمسی گوشکی، احسان. (1400). اخلاق در پژوهش: اعتباریابی مدل عوامل مؤثر بر سوءرفتار پژوهشی در تحقیقات علوم پزشکی ایران. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 16(3)، 20-31.
مهارتی، یعقوب؛ برومند، الهام و لقمانی، هدیه. (1393). اخلاقیات در فرایند تحقیق علمی. اخلاق در علوم و فناوری، 9(1)، 12-21.
هاشم دباغیان، فتانه و فروزنده، مینا (1396). میزان رعایت دستورالعمل اخذ رضایتنامه در پایاننامههای بالینی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالهای 1394-1390. مجله اخلاق زیستی-علمی پژوهشی، 7(23)، 39-47.
Ana, J., Koehlmoos, T., Smith, R., & Yan, L. L. (2013). Research misconduct in low-and middle-income countries. PLoS medicine, 10(3), e1001315.
Berg, BL. Lune, H. (2004). Qualitative research methods for the social sciences: Pearson Boston. 53
Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative research designs: Selection and implementation. The counseling psychologist, 35(2), 236-264.
Diekelmann, N., Allen, D., & Tanner, C. (1989). The national league for nursing criteria for appraisal of baccalaureate programs: A critical hermeneutic analysis. New York: NLN Press
Geng, J., & Razali, A. B. (2022). Effectiveness of the Automated Writing Evaluation Program on Improving Undergraduates' Writing Performance. English Language Teaching, 15(7), 49-60.
Graham, S. (2022). Teaching writing in the digital age. Educational psychology section; D. Fisher (Ed.). Routledge encyclopedia of education (Online). Taylor & Francis.
Haryono, A., & Adam, C. (2021). The Implementation of Mini-Research Project to Train Undergraduate Students' Scientific Writing and Communication Skills. Journal of Biological Education Indonesia (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia), 7(2), 159-170.
Huawei, S., & Aryadoust, V. (2022). A systematic review of automated writing evaluation systems.
Education and Information Technologies, 1-25.
|
Silveira, E. A., de Sousa Romeiro, A. M., & Noll, M. (2022). Guide for scientific writing: how to avoid common mistakes in a scientific article. Journal of Human Growth and Development, 32(3), 341-352.
|
Supaphol, P. (2010). Ethics in Scientific Writing. Chiang Mai Journal of Science, 37(2).
Vicinus, M., & Eisner, C. (2009). Originality, imitation, and plagiarism: Teaching writing in the digital age (p. 281). University of Michigan Press.
Yamac, A., Öztürk, E., & Mutlu, N. (2020). Effect of digital writing instruction with tablets on primary school students’ writing performance and writing knowledge. Computers & Education, 157, 103981.
Zarlis, M., Astuti, S., & Salamuddin, M. (2018). Analysis of Reading, Reference and Information Management on the Quality of Scientific Writing. Aptisi Transactions on Management (ATM), 2(1), 63-69.