ایرانمهر، ا.، استوار نامقی، س. ع.، و داوری، ح. (۱۴۰۱). ارزیابی انتقادی برنامة درسی بازنگریشدة دورة کارشناسی ارشد رشتة آموزش زبان انگلیسی: یک مطالعۀ کیفی. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ۲۲ (۶)، ۱۹۵۱۶۹. doi: 10.30465/crtls.2021.33791.2056
داوری، ح.، نورزاده، س.، فیروزیان پوراصفهانی، آ.، و حسنی، ق. (۱۴۰۰). ارزیابی و نقد برنامة درسی بازنگریشدة رشتة مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ۲۱ (۱۰)، ۱۹۸۱۷۵.
دیوسر، ه.، و جعفریگهر، م. (۱۳۹۳). ارزیابی برنامههای درسی رشتة آموزش زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر مبنای طبقهبندی بازنگریشدة بلوم. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ۳۲ (۱)، ۹۹۷۳.
صفرنواده، خ.، و علی عسگری، م. (۱۳۸۸). مطالعۀ تطبیقی برنامۀ درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و ژاپن با تاکید بر مهارتهای زبانآموزش در کتابهای درسی دوره راهنمایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، (۱)۱۲، ۱۶۹۱۴۶.
مقصودی، مجتبی. (۱۴۰۰). تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فنآوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی تربیتی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، ۱۱ (۲)، ۳۵۴۳۳۶. doi: 10.22059/jflr.2021.316601.794
مقصودی، م.، و خدامرادی، ا. (۱۳۹۸). نقد و بررسی برنامۀ درسی جدید رشتۀ دبیری زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ۱۹ (۱۱)، ۱۹۷۱۷۳.
doi: 10.30465/crtls.2019.4888
نقرهکار، س.، و معینمهر، ص. (۱۳۹۹). پیشنهاد راهکارهایی برای اثربخشی «آموزههای اسلامی بر دروس رشتۀ معماری» نمونۀ موردی: دروس مقدمات طراحی معماری براساس چهار رویکرد مصوّب شورایِ تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (اسلامیسازی، بومیسازی، کارآمدی و روزآمدی). فصلنامۀ پژوهشهای معماری اسلامی، ۸ (۱)، 51۶۷.
Aghagolzadeh, F., & Davari, H. (2017). English education in Iran: From ambivalent policies to paradoxical practices. In R. Kirkpatrick (Ed.) English Language Education Policy in the Middle East and North Africa (pp. 47-62). Springer International Publishing.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman.
Berry, B. (2015). Teacherpreneurs: Cultivating and scaling up a bold brand of teacher leadership. The New Educator, 11(2), 146-160.
Berry, B., Byrd, A., & Wieder, A. (2013). Teacherpreneurs: Innovative teachers who lead but don't leave. John Wiley & Sons.
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Cognitive domain.
Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal (9)2, 27-40. doi.org/10.3316/QRJ0902027
Davari, H., & Aghagolzadeh, F. (2015). To teach or not to teach? Still an open question for Iranian education system. In C. Kennedy (Ed.) English Language Teaching in the Islamic Republic of Iran, Innovations, Trends and Challenges (pp. 13-19). London: British Council.
Deng, Z. (2011). Scientific literacy: Content and curriculum making. In C. Linder, L. Őstman, D. A. Roberts, P. Wickman, G. Erickson, & A MacKinnon (Eds.), Exploring the landscape of scientific literacy (45-56). New York, NY: Routledge.
Eyitayo, J. A. (2021). Exploring the nature, and teachers’ understanding, of the National Curriculum Statement (NCS, grades R – 12): Navigating the changing landscape of science education through the Curriculum Assessment and Policy Statement (CAPS) in post-Apartheid South Africa. In D. Geelan, K. Nicholas, & C. V. McDonald (Eds.), Complexity and simplicity in science education (11-35). Springer Nature Switzerland, AG.
Graddol, D. (2006). English next (Vol. 62). London: British Council.
Iranmehr, A., & Davari, H. (2018). English language education in Iran: A site of struggle between globalized and localized versions of English. Iranian Journal of Comparative Education, 1(2), 94-109.
Marsh, C. J. (2009). Key concepts for understanding curriculum. New York, NY: Routledge
Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.