اصابت طبری، ا.، نوریان، م.، آرمند، م.، و نوروزی، د. (1399). سنتزپژوهی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(46)، 114145.
بیطرفان، ف.، سجودی، م.، و د.، م. (1399). بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش براساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیباییشناختی و هنری. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 17(67)، 90110.
حسین زاده، خ.، موسوی باردئی، ا.، و حبیبی.، ر. (۱۳۹۹). نقد و تحلیل محتوای کتاب درسی روش تفسیر قرآن. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، ۲۰ (۸۱)، ۹۷۱۲۶.
حسینی، م. (1399). نقدی بر کتاب برنامۀ درسی در دوره متوسطه. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(86)، 2147. magiran.com/p2216244
رضاعلی، ر. (1395). مشارکت 1500 معلم در اعتبارسنجی کتابهای درسی. ویژهنامة تجلیل از مؤلفان کتابهای درسی.
روان، ا. (1392). بررسی مبانی، اصول و فرایند تألیف کتابهای درسی دورۀ ابتدایی در نظام آموزش و پرورش ایران. تربیت اسلامی، 7(15)، 163191.
سید قطبی، م. (1390). نقش و جایگاه کتابهای درسی و غیردرسی و کتابخانههای آموزشگاهی در نظام آموزشی ایران و جهان: مروری بر متون. شمسه: نشریۀ الکترونیکی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 3(1011)، 118.
شهلایی، ه.، صفرنواده، م.، آرمند، م.، و موسیپور، ن. (1400). شناسایی ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی بهمنظور طراحی الگو با رویکردکیفی فراترکیب. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 25(48)، 88118.
صادقیان، ن. (1395). ویژگیهای اختصاصی کتاب درسی. دفتر تألیف کتابهای درسی. تهران: سازمان پژوهش و تدوین کتب دانشگاهی(سمت).
عطار، ش.، ناطقی، ف.، عرفانی، ن. (1399). ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های درسی پیام های آسمانی بر مبنای رویکرد تبیین ارزشها در تربیت اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری، ۱۵ (۳)، ۱۳۰۱۲۳.
فانیدپور، ح.، نیلی، م.، وکارآمد، ح. (1399). مؤلفههای مؤثر در تألیف محتوای کتاب درسی در حوزههای علمیۀ خواهران: مطالعه کیفی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(46)، 255280.
فتحی واجارگاه، ک. (1395). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. انشارات علم استادان: تهران.
قاسمپور مقدم، ح.، نقیزاده انهر، ح.، و مظاهری، ع. (1392). تحلیل محتوای علوم تجربی ششم دبستان به روش ویلیام رومی. پنجمین همایش ملی آموزش. تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
کاظمپور، ا.، و غفاری، خ. (1390). امکانسنجی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 167193.
کرمی، م.، حجازی، ز.، و طباطبایی، م. (1395). شناسایی، مقایسه و تحلیل گرایشهای موضوعی غالب و غایب در کتابهای درسی دانشگاهی رشتۀ مطالعات برنامۀ درسی در ایران و جهان. نشریه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 20(1)، 4863.
مرزوقی، ر.، جهانی، ج.، عصاره، ع.، صادقیان، ن. (1399). طراحی راهنمای عمومی تألیف کتابهای درسی و ویژگیهای کتاب درسی مطلوب در دورة ابتدایی: یک مطالعة کیفی. نوآوریهای آموزشی، 19(4)، 155184.
مظاهری، ح. (1395). جایگاه دانشآموزان در تدوین برنامههای درسی و محتوای آموزشی. ویژه نامة تجلیل از مؤلفان کتابهای درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، 9، 4455.
نصراللهینیا، ف.، و علمالهدی، ج. (1399). بازنگری و ارائه برنامۀ درسی پیشنهادی رشتۀ علوم تربیتی در دورۀ کارشناسی ارشد (مورد مطالعه: گرایش مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی). مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 11(21)، 97138.
نوریان، م. (1394). روشهای ارزشیابی کتابهای درسی با تأکید بر تحلیل محتوای کمی و کیفی. تهران: شورا.
یارمحمدیان، م. (1394). مبانی و اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادوارۀ کتاب.
Ahlin Marceta, J. (2021). Respect the author: a research ethical principle for readers. Journal of Academic Ethics, 19(2), 24-48.
Aldahmash, A. H., & Omar, S. H. (2021). Analysis of activities included in Saudi Arabian chemistry textbooks for the inclusion of argumentation-driven inquiry skills. Studies in Educational Evaluation, 68, 100-125..
Al-Qatawneh, S. S., Alsalhi, N. R., Eltahir, M. E., & Siddig, O. A. (2021). The representation of multiple intelligences in an intermediate Arabic-language textbook, and teachers’ awareness of them in Jordanian schools. Heliyon, 7(5), 138-149.
Arvisais, O., Bruyère, M. H., Chamsine, C., & Mahhou, M. A. (2021). The educational intentions of the Islamic State through its textbooks. International Journal of Educational Development, 87, 489-506.
Bogavac, D. Kovacevic, J. & Radovanovic, I. (2016). "Quality lifelong education: Computer and/or a textbook". The Anthropologist, 24(1): 75-82.
Carmiol, A. M., Sparks, A., & Conejo, L. D. (2022). Book sharing and reminiscing: Caregivers’ conversational style and children's language and literacy development in low-income Costa Rican families. Early Childhood Research Quarterly, 60, 110-125.
Chou, H. Y., Lau, S. H., Yang, H. C., & Murphey, T. (2007). Students as Textbook Authors. English Teaching Forum, 45(3), 18-21.
Dillard-Wright, J., & Gazaway, S. (2021). Drafting a diversity, equity, and inclusion textbook inventory: Assumptions, concepts, conceptual framework. Teaching and Learning in Nursing, 16(3), 247-253.
Dobrescu, L. I., Luca, M., & Motta, A. (2013). What makes a critic tick? Connected authors and the determinants of book reviews. Journal of economic behavior & organization, 96, 85-103.
Durling, D. (2022). Review of The Legal Design Book: Doing Law in the 21st Century. by Astrid Kohlmeier and Meera Klemola.
Durrani, N., CohenMiller, A., Kataeva, Z., Bekzhanova, Z., Seitkhadyrova, A., & Badanova, A. (2022). ‘The fearful khan and the delightful beauties’: The construction of gender in secondary school textbooks in Kazakhstan. International Journal of Educational Development, 88, 102-128.
Gardiner, E., Ronald, G. M. (2010). The Electronic Book. In Suarez, Michael Felix.
Hopkins, L., Saciragic, L., Kim, J., & Posner, G. (2016). The hidden curriculum: exposing the unintended lessons of medical education. Cureus, 8(10), 25-46.
Jaeger, E. (2021). Friends and authors: Spontaneous co-composing in a writing workshop. Journal of Early Childhood Literacy, 21(2), 177-207.
Jones, E. P., Nelson, N. R., Thorpe, C. T., Rodgers, P. T., & Carlson, R. B. (2022). Use of journal clubs and book clubs in pharmacy education: A scoping review. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 14(1), 110-119.
Jou, Y. (2017). Hidden challenges of tasks in an EAP writing textbook: EAL graduate students' perceptions and textbook authors’ responses. Journal of English for Academic Purposes, 30, 13-25.
Kaczmarczyk, A., & Adams, B. (2021). Expanding Stories with Author’s Notes in Culturally Authentic Picture Books. The Reading Teacher, 75(2), 219-225.
Kim, M., Wagner, D., & Jin, Q. (2021). Tensions and hopes for embedding peace and sustainability in science education: stories from science textbook authors. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 21(3), 501-517.
Krause, U., Béneker, T., & van Tartwijk, J. (2022). Geography textbook tasks fostering thinking skills for the acquisition of powerful knowledge. International Research in Geographical and Environmental Education, 31(1), 69-83.
Lee, B., Fenoff, R., & Paek, S. Y. (2019). Correlates of participation in e-book piracy on campus. The Journal of Academic Librarianship, 45(3), 299-304.
Lee, J. & Catling, S. (2016). Some perceptions of English geography textbook authors on writing textbooks. International Research in Geographical and Environmental Education, 25(1), 50-67.
Lee, J. Catling, S. Kidman, G. Bednarz, R. Krause, U. Martija, A. A. ... & Zecha, S. (2021). A multinational study of authors’ perceptions of and practical approaches to writing geography textbooks. International Research in Geographical and Environmental Education, 30(1), 54-74.
Lee, J., & Catling, S. (2017). What do geography textbook authors in England consider when they design content and select case studies?. International Research in Geographical and Environmental Education, 26(4), 342-356.
Lee, J., Catling, S., Kidman, G., Bednarz, R., Krause, U., Martija, A. A., & Zecha, S. (2021). A multinational study of authors’ perceptions of and practical approaches to writing geography textbooks. International Research in Geographical and Environmental Education, 30(1), 54-74.
Madusise, S. (2020). Affordances for connecting culture and Mathematics: Moving from curriculum to school textbooks. Educational Research and Reviews, 15(9), 564-574.
Mioramalala, S. A., Bruand, P. E., Ratsimbasoa, A., Rafanomezantsoa, R. M., Raharinivo, Vincent, C., & Raharivelo, A. (2021). Effects of an educational comic book on epilepsy-related knowledge, attitudes and practices among schoolchildren in Madagascar. Epilepsy Research, 176(8), 106-137.
Orfan, S. N., Noori, A. Q., & Akramy, S. A. (2021). Afghan EFL instructors’ perceptions of English textbooks. Heliyon, 7(11), e08340.
Otto, M. (2018). Textbook authors, authorship, and author function. Palgrave handbook of textbook studies, 6(8), 95-102.
Oxford Dictionaries, 2018.
Peti-Stantić, A., Keresteš, G., & Gnjidić, V. (2021). Can textbook analysis help us understand why Croatian students seldom read their textbooks?. Technology, Knowledge and Learning, 26(2), 293-310.
Savasci-Acikalin, F. (2021). How Middle School Students Represent Phase Change and Interpret Textbook Representations: a Comparison of Student and Textbook Representations. Research in Science Education, 51(6), 1651-1685.
Sikorova, Z. (2011). The role of textbooks in lower secondary schools in the Czech Republic. IARTEM e-Journal, 4(2), 1-22.
Syeed, E. (2018). Conflict between covers: Confronting official curriculum in Indian textbooks. Curriculum Inquiry, 48(5), 540-559.
Tawfik, A. A., Graesser, A., & Love, J. (2020). Supporting project-based learning through the Virtual Internship Author (VIA). Technology, Knowledge and Learning, 25(2), 433-442.
Todorinova, L., & Wilkinson, Z. T. (2020). Incentivizing faculty for open educational resources (OER) adoption and open textbook authoring. The Journal of Academic Librarianship, 46(6), 102-120.
Tsagari, D., & Sifakis, N. C. (2014). EFL course book evaluation in Greek primary schools: Views from teachers and authors. System, 45(12), 211-226.
Vassiliou, M., Rowley, R. (2008). Progressing the fefinition of ebook. Library Hi tech, 26(3), 355-368.
Zhang, L., Zhang, Y., & Cao, R. (2022). “Can we stop cleaning the house and make some food, Mum?”: A critical investigation of gender representation in China's English textbooks. Linguistics and Education, 69(8), 451-470.