حسینی، م. (1394). تأثیر چندرسانهایِ آموزشی مبتنیبر اصول مایر بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشآموزان در درس مطالعات اجتماعی. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
زارع، م.، مهربان، ج.، و ساریخانی، ر. (1394). بررسی تأثیر استفاده از چندرسانهایهای آموزشی بر میزان یادگیری و انگیزة پیشرفت در درس فیزیولوژی. روانشناسی تربیتی، 36(2)، 175-186.
ضرابیان، ف. (1397). بررسی تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنیبر اصول طرّاحی چندرسانهای بر یادگیری دروس ریاضی و علوم دانشآموزان ششم ابتدایی. پژوهشهای برنامهریزی درسی، 8 (2)، 48-69.
عباسپور، گ. (1394). کاهش بار شناختی برای یادگیرندگان کمتجربه: اثرهای پیشسازماندهندههای تصویری در تسهیل یادآوری و درک مطلب یک مفهوم علمی به زبان انگلیسی در محیط چندرسانهای. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی.
عباسی، ا. (1391). تأثیر بخشبندی در چندرسانهایها بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایة سوم در درس علوم تجربی. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه علامهطباطبایی.
قنبری، م. (1393). یادگیری در محیطهای چندرسانهای: اثرهای تبیینگری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال حل مسئله. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی.
منوچهری، ک.، حسنآبادی، ح.ر.، آقابراری، م.، وکاووسیان، ج. (1398). پیوند بین نظریة بار شناختی و هیجانات تحصیلی؛ تأثیر القای هیجان بر اضطراب، بار شناختی و یادگیری دانشجویان پرستاری. روانشناسی معاصر، 14(2)، 1-14.
نوریان، ر. (1391). مقایسة تأثیر چندرسانهای تولیدشده براساس اصول مایر در درس جغرافیا با چندرسانهایِ تأییدشدة وزارت آموزش و پرورش بر یادگیری و یادداری دانشآموزان سوم راهنمایی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامهطباطبایی.
Abaci, S., & Quick, J. (2020). University-Wide e-Text Adoption and Students’ Use of, Preferences for, and Learning with e-Textbooks. In Inclusive Access and Open Educational Resources E-text Programs in Higher Education (pp. 113-123). Springer.
Annisette, L. E., & Lafreniere, K. D. (2017). Social media, texting, and personality: A test of the shallowing hypothesis. Personality and Individual Differences, 115, 154-158.
Beege, M., Schneider, S., Nebel, S., Mittangk, J., & Rey, G. D. (2017). Ageism–Age coherence within learning material fosters learning. Computers in Human Behavior, 75, 510-519.
Chiu, T. K., & Churchill, D. (2015). Exploring the characteristics of an optimal design of digital materials for concept learning in mathematics: Multimedia learning and variation theory. Computers & Education. 82, 280-291.
Chulkov, D. V., & VanAlstine, J. (2013). College student choice among electronic and printed textbook options. Journal of Education for Business. 88(4), 216–222.
Daniel, D. B., & Willingham, D. T. (2012). Electronic textbooks: Why the rush?. Science, 335(6076), 1569-1571.
Grech, V. (2018). The application of the Mayer multimedia learning theory to medical PowerPoint slide show presentations. Journal of visual communication in medicine, 41(1), 36-41.
Huang, K. L., Chen, K. H., & Ho, C. H. (2014). Enhancing learning outcomes through new e-textbooks: A desirable combination of presentation methods and concept maps. Australasian Journal of Educational Technology, 30(5), 600-618.
Ibrahim, M. (2012). Implications of Designing Instructional Video Using Cognitive Theory of Multimedia Learning. Critical questions in education. 3(2), 83-104.
Inan, F. A., Crooks, S. M., Cheon, J., Ari, F., Flores, R., Kurucay, M., & Paniukov, D. (2015). The reverse modality effect: Examining student learning from interactive computer‐based instruction. British Journal of Educational Technology, 46(1), 123-130.
Kuba, R., Rahimi, S., Smith, G., Shute, V., & Dai, C. P. (2021). Using the first principles of instruction and multimedia learning principles to design and develop in-game learning support videos. Educational Technology Research and Development, 69(2), 1201-1220.
Leppink, J., Paas, F., Van der Vleuten, C. P., Van Gog, T., & Van Merriënboer, J. J. (2013). Development of an instrument for measuring different types of cognitive load. Behavior research methods, 45(4), 1058-1072.
Mayer, R. E. (2008). Applying the science of learning: Evidence-based principles for the design of multimedia instruction. American psychologist, 63(8), 760-769.
Mayer, R. E. (2014). Introduction to multimedia learning. In Mayer, R. E. (Ed.). The Cambridge handbook of multimedia learning (2nd ed., pp. 345–368.New York: Cambridge University Press.
Mutlu-Bayraktar, D., Cosgun, V., & Altan, T. (2019). Cognitive load in multimedia learning environments: A systematic review. Computers & Education, 141, 103618.
Mayer, R. E. (2020). Multimedia Learning. (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Numer, M., & Spencer, R. A. (2015). Bring your own device technology: Preliminary results from a mixed methods study to explore student experience of in-class response systems in post-secondary education. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, 13(1), 1–6.
Paas, F., & Sweller, J. (2014). Implications of cognitive load theory for multimedia learning. In Mayer, R. E. (Ed.). The Cambridge handbook of multimedia learning. (2nd ed), pp. 27–42. New York: Cambridge University Press.
Reynolds, R. (2011). Trends influencing the growth of digital textbooks in US higher education. Publishing Research Quarterly, 27(2), 178–187.
Rias, R. M., & Zaman, H. B. (2011). Designing multimedia learning application with learning theories: A case study on a computer science subject with 2-D and 3-D animated versions. In Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching (Vol. 12, No. 2, pp. 1-32). The Education University of Hong Kong.
Rop, G., Schüler, A., Verkoeijen, P. P., Scheiter, K., & Gog, T. V. (2018). The effect of layout and pacing on learning from diagrams with unnecessary text. Applied cognitive psychology, 32(5): 610-621.
Salmerón, L., Delgado, P., Vargas, C., & Gil, L. (2021). Tablets for all? Testing the screen inferiority effect with upper primary school students. Learning and Individual Differences, 86, 101975.
Schneider, S., Wirzberger, M., & Rey, G. D. (2019). The moderating role of arousal on the seductive detail effect in a multimedia learning setting. Applied Cognitive Psychology, 33(1), 71-84.
Spencer, R., Comeau, E., Matchett, B., Biderman, M., Doria, N., Joy, P., & Numer, M. (2020). Interactive E-Texts and Students: A Scoping Review. Canadian Journal of Education, 43(1), 258-287.
Sweller, J. (2010). Element interactivity and intrinsic, extraneous and germane cognitive load. Educational Psychology Review, 22, 123–138.
Sweller, J., Ayres, P., & Kalyuga, S. (2011). Cognitive load theory. New York: Springer.
Wang, J., Mendori, T., & Hoel, T. (2019). Strategies for multimedia learning object recommendation in a language learning support system: Verbal learners vs. visual learners. International Journal of Human–Computer Interaction, 35(4-5), 345-355.
Werdiningsih, T., Triyono, M. B., & Majid, N. W. A. (2019). Interactive multimedia learning based on mobile learning for computer assembling subject using the principle of multimedia learning (Mayer). International Journal of Advanced Science and Technology, 28(16), 711-719.