آرمند، محمد (1384). «ملاحظاتی در نگارش متون درسی»، سخن سمت، شمارة 14، ص 45ـ55.
پاکپور، یونس، فانیدپور، حسن و ولیالله هاشمپور (1396). روشها و فنون تدریس، قم: نشر هاجر.
جمالی، زواره، بتول، نصر، احمدرضا، آرمند و محمدرضا محمد نیلی (1388). «تبیین معیارهای محتوایی تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی رشتههای علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، سخن سمت، شمارة 21، ص 31ـ 49.
رضایی، مهدی (1391). «تأثیر شیوة آموزش ارزشهای دینی بر تربیت منش عفاف در دانشآموزان مبتنی بر دیدگاه منش پروری توماس لیکنا»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیستم، شمارة 16، ص 117ـ135.
زیبایینژاد، محمدرضا (1388). هویت و نقشهای جنسیتی (مجموعه مقالات)، قم: نشر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان.
سایت دفتر نشر و حفظ آثار حضرت آیتالله خامنهای، 21/2/1397؛ http://farsi.khamenei.ir.
سجادی، سیدمهدی (1395). تربیت دینی و جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
سخاوتیان، سید امیر و محمد باقر عباسی (1396). مجموعه مقالات کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی، دورة سوم، شمارة 1.
سراجی، فرهاد، حسینی، سیدحمید و عبدالرحیم سرو دلیر (1392). «تعیین ملاکهای سنجش اثربخشی دورههای آموزش مجازی حوزوی، دوفصلنامة نظریه و عمل در برنامه درسی، سال اول، شمارة 1، ص 73ـ100.
فانیدپور، حسن (1392). سنخشناسی زنان طلبه براساس انگیزههای ایشان برای تحصیل در حوزههای علمیه، دفتر برنامهریزی آموزشی، معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران.
فانیدپور، حسن (1398). تدوین و اعتباریابی الگوی طراحی آموزش مبتنی بر آموزههای دینی در مقطع عمومی حوزههای علمیة خواهران، رسالة دکتری، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
فانیدپور، حسن، مهدوی نسب، یوسف و مهدی کریمی (1392). آسیبشناسی نظام آموزشی حوزههای علمیه خواهران، دفتر برنامهریزی آموزشی، معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران.
فتحیواجارگاه، کوروش، و محرم آقازاده (1385). راهنمای تألیف کتابهای درسی، تهران: انتشارات آییژ.
فرمهینی فراهانی، محسن (1378). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی، تهران: اسرار دانش.
کارآمد، حسین (1390). در جستوجوی راهکارهای تدوین متون درسی، چاپ دوم، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
محمدپور، احمد (1388). تحلیل دادههای کیفی: رویهها و مدلهای انسانشناسی، دورة دوم، سال یکم، شمارة 10، تهران: انجمن انسانشناسی.
ملکی، حسن (1384). «شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی»، سخن سمت، شمارة 14، ص 9ـ22.
ملکی، حسن (1396). هویت دینی برنامة درسی (جستاری در نظریة اسلامی برنامه درسی)، تهران: انتشارات آییژ.
نیکنفس، سعید و خدیجه علیآبادی (1392). «نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و طراحی کتابهای درسی»، مجلة رسانه، نسخة فارسی، دورة 8 ، شمارة 2، شمارة 16، ص 124ـ150.
Bartltt, L. E. & J. A. Morgan (1991). Choosing the College Textbook: Selection Checklist for Instructor Use Curriculum and Program Planning, ERIC. Edu.
Boswell C. & Sh. Cannon (2012). Introduction to Nursing Research. 3rd ed. Burlington, MA: Jones & Bartlett Publishers Collins English Dictinary.
Hamilton, D. (1990). “What is a Textbook?” Paradigm, 1(3). Available at http://www.ed.uiuc.edu/faculty/westbury/Paradigm/hamilton.htm retrieved on August 15, 2005.
Nori, A. (2011). Develop a Conceptual Framework Program Is Compatible with Brain, PhD Thesis, University of Tarbiyat modares.
Thomas, James & Angela Harden (2008). Methods for the Thematic Synthesis of Qualitative Research in Systematic Reviews, ESRC National Centre for Research Methods NCRM Working Paper Series Number (10/07). Social Science Research Unit, London.
Tuckett AG. (2004).Qualitative research sampling: the very real complexities. Nurse Res; 12(1): 47-61.